2014 yılının ikinci yarısından itibaren yetkili satıcılarda yerini alacak olan Focus, Ford’un gelişmiş araç-içi bağlantı sistemi SYNC 2′nin yanısıra yeni 1.5 lt EcoBoost benzinli ve TDCi dizel motorlarıyla da dikkat çekiyor.
İlk kez 1998 yılında tanıtılan Focus, ilk üç nesliyle 6.9 milyon adetten fazla satıldı. Yeni Mondeo ve Fiesta ile başlayan global tasarım dilini yansıtan yeni Focus, yeni renk seçeneklerine de kavuşmuş durumda.
otomobilde sunulan 1.5 lt’lik EcoBoost benzinli motorun 150 ve 180 HP’lik iki versiyonu bulunuyor. Eski motora göre yüzde 17 oranında tüketim avantajına sahip olan yeni güç ünitesi, otomatik şanzımanda da yüzde 13 daha ekonomik. Ford tutkunlarının daha fazla merak ettiği dizel motor seçeneklerini ise yine 1.5 lt’lik TDCi oluşturuyor.
95 ve 120 HP’lik iki seçeneği olan bu motor, yakıt tüketiminde yüzde 19′a varan bir avantaja sahip. Bir diğer önemli haber de gelecek yıl 120 HP’lik dizelle Powershift otomatik şanzımanlı modelin piyasaya sürülecek olması. Ford, yeni motor seçeneklerinin yanında 100 ve 125 HP’lik 1.0 lt EcoBoost motoru da sunmaya devam edecek.
140′dan fazla pazarda satılan Focus; Almanya, ABD, Rusya, Çin, Tayland, Vietnam, Tayvan ve Arjantin’deki fabrikalarda üretiliyor. Yılda 1.5 milyondan fazla Focus üretme kapasitesine sahip olan bu fabrikalar, her 90 saniyede yeni bir Focus’u bantlardan çıkarabiliyor.(automagg)
0 Yorumlar