BMW i8 Spyder Konsept 100 kilometrede 3 litre yakıt tüketen ve 250 km/s hıza çıkabilen devrimsel süper otomobilin, üçüncü üretim öncesi versiyonu
Gelecekte çıkacak bütün BMW ‘i’ alt markası modelleri gibi Spyder da karbon fiberle takviye edilmiş plastik bir yapıyı ve bunun üzerine giydirilmiş aynı malzemeden gövde panellerini temel alıyor.
Araç 4480 mm uzunluğunda, 1922 mm genişliğinde ve 1208 mm yüksekliğinde, yani üstü açılır 3 Serisi’ne göre 130 mm daha kısa, 142 mm daha geniş ve 187 mm daha alçak.
BMW, aracın 2650 mm’lik dingil açıklığının “ferah” bir ortam sağladığını söyledi.
i8 Spyder, sabit tavanlı i8 konseptinde kullanılan, prizden de şarj olabilen benzinli-elektrikli hibrit sisteme sahip. 1,5 litrelik üç silindirli turbo benzinli motor şaside ortaya monte edilmiş ve arka tekerleklere 223 beygire kadar güç sağlıyor.
Aynı motorun gelecekteki Mini’lerde ve yeni, önden çekişli bir BMW’de de kullanılması bekleniyor.
i8 Spyder’da 1,5 litrelik benzinli motorun yanı sıra, şaside öne monte edilmiş 131 bg’lik elektrikli motor da bulunuyor. Bu motor ön tekerlekleri sabit oranlı bir şanzıman vasıtasıyla tahrik ediyor.
i8’in aktarma organları benzin veya elektrik gücüyle veya ikisinin bir kombinasyonuyla ve ön, arka veya dört tekerlek çekişli olarak çalışabiliyor. Menzil uzatma sistemi bataryayı araç hareket halindeyken şarj edebiliyor.
Benzinli ve elektrikli motorlar birlikte 354 beygür güç ve 550 Nm tork üretiyor.
BMW 100 kilometrede 3 litrelik kombine yakıt tüketiminin mümkün olduğunu iddia ediyor. Aracın tamamen elektrikli menzili ise 30 kilometre olarak açıklandı.
BMW, lityum iyon batarya merkez tünelin içinde, benzin deposu da arka bölme panelinin arkasında olduğu için, ağırlık dağılımının yüzde 50:50 olduğunu söylüyor.
Bataryanın teknik ayrıntıları henüz açıklanmadı, ama BMW’ye göre batarya yüksek voltajlı kaynakla 1 saat 45 dakikada şarj edilebiliyor.
Konsept bu ay Pekin Otomobil Fuarı’nda ilk defa sergilenecek.ntvmsnbc
Gelecekte çıkacak bütün BMW ‘i’ alt markası modelleri gibi Spyder da karbon fiberle takviye edilmiş plastik bir yapıyı ve bunun üzerine giydirilmiş aynı malzemeden gövde panellerini temel alıyor.
Araç 4480 mm uzunluğunda, 1922 mm genişliğinde ve 1208 mm yüksekliğinde, yani üstü açılır 3 Serisi’ne göre 130 mm daha kısa, 142 mm daha geniş ve 187 mm daha alçak.
BMW, aracın 2650 mm’lik dingil açıklığının “ferah” bir ortam sağladığını söyledi.
i8 Spyder, sabit tavanlı i8 konseptinde kullanılan, prizden de şarj olabilen benzinli-elektrikli hibrit sisteme sahip. 1,5 litrelik üç silindirli turbo benzinli motor şaside ortaya monte edilmiş ve arka tekerleklere 223 beygire kadar güç sağlıyor.
Aynı motorun gelecekteki Mini’lerde ve yeni, önden çekişli bir BMW’de de kullanılması bekleniyor.
i8 Spyder’da 1,5 litrelik benzinli motorun yanı sıra, şaside öne monte edilmiş 131 bg’lik elektrikli motor da bulunuyor. Bu motor ön tekerlekleri sabit oranlı bir şanzıman vasıtasıyla tahrik ediyor.
i8’in aktarma organları benzin veya elektrik gücüyle veya ikisinin bir kombinasyonuyla ve ön, arka veya dört tekerlek çekişli olarak çalışabiliyor. Menzil uzatma sistemi bataryayı araç hareket halindeyken şarj edebiliyor.
Benzinli ve elektrikli motorlar birlikte 354 beygür güç ve 550 Nm tork üretiyor.
BMW 100 kilometrede 3 litrelik kombine yakıt tüketiminin mümkün olduğunu iddia ediyor. Aracın tamamen elektrikli menzili ise 30 kilometre olarak açıklandı.
BMW, lityum iyon batarya merkez tünelin içinde, benzin deposu da arka bölme panelinin arkasında olduğu için, ağırlık dağılımının yüzde 50:50 olduğunu söylüyor.
Bataryanın teknik ayrıntıları henüz açıklanmadı, ama BMW’ye göre batarya yüksek voltajlı kaynakla 1 saat 45 dakikada şarj edilebiliyor.
Konsept bu ay Pekin Otomobil Fuarı’nda ilk defa sergilenecek.ntvmsnbc
0 Yorumlar