Üretildiği 2008'den itibaren "COTY-Yılın En İyi Otomobili" dahil olmak üzere 50'ye yakın ödül sahibi Insignia ailesinin bu son üyesi, 2.0 BiTurbo CDTI ile Opel, segmentinin en tasarruflu dizel otomobilini sunuyor.
23-24 Şubat'ta Lizbon'da dünya lansmanı yapılan Insignia 2.0 BiTurbo CDTI, model yıl 12,5 olarak Nisan'da Türkiye pazarında olacak.
Cosmo donanımı ve 114.500 TL'lik fiyatıyla pazara girecek olan otomobil, 6 ileri otomatik şanzımanla sunulacak. 195 hp gücüyle 400 Nm tork sağlayan Insignia BiTurbo, 0'dan 100'e 8.7 saniyede ulaşıyor ve maksimum 230 km/s hız yapıyor.
2.0 lt'lik motorun yakıt tüketimi 100 km 'de 4.9 lt ve karbondioksit salınımı da 129 g. BiTurbo motor, litre başına 97,5 tork ile bir dizel için son derece yüksek bir performans ortaya koyuyor. Üstelik bunu, düşük yakıt tüketimi ile gerçekleştiriyor. Ayrıca, Start/stopözelliği sayesinde duraklama anlarında büyük yakıt tasarrufu sağlıyor.
Insignia BiTurbo, önden çekişli (FWD) versiyonuyla sunuluyor ancak dört çeker (AWD) Insignia da özel siparişle getirilebiliyor. FlexRide, HiPerStrut ön süspansiyonlar ve Brembo fren sistemini sunan SuperSport Şasi, tüm 4X4 versiyonlarla alınabiliyor.
Segmentinde en tasarruflu benzinli 1.4 Turbo'dan sonra, en tasarruflu dizel olarak pazara giriyor. Sürüş asistanları ile de konforu optimize ediyor.
4 silindirli common rail motor, sıralı çift turbo besleme ünitesiyle birlikte bulunuyor. Bu teknoloji, üst segment otomobilllerde yüksek fiyatla sunuluyordu. Opel, bu teknolojiyi orta segmentte dizel motor ve rekabetçi bir fiyatla sunan ilk marka oluyor. Opel'in BiTurbo teknolojisinde, daha küçük motorlar daha fazla güç üretiyor ve %30 yakıt tasarrufu sağlıyor.
Insignia BiTurbo'nun yenilikçi teknolojisinde farklı büyüklüklerde 2 turbo besleme (turbo charger) birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Küçük turbo besleme, düşük devirlerde hızla ivmelendiriyor yani gaz pedalı tereddütsüz itaat ediyor ve "turbo lag" etkisi ortadan kalkmış oluyor. 1250 d/d'dan itibaren maksimum tork değerinin %80'i olan 320 Nm torka çıkabiliyor ve 1750 d/d'da 400 Nm tork sağlıyor. Ortalama motor hızındayken iki turbo besleme beraber çalışıyor ve yüksek devirlerde de tüm gazlar doğrudan büyük turbo beslemeye akıyor ve yüksek hızlarda güç aktarımı sağlıyor.
BiTurbo teknolojinin geliştirilmesindeki esas amaç, orta devirde gaz pedalının tepki yeteneğini arttırırken düşük devirde turbo hava basıncının hızla yükselmesini sağlamak. Temel öneme sahip bileşenlerden birisi, düşük devirlerde yalnızca küçük turbo besleme ile çalışan küçük ara soğutucunun eklenmesidir.
Küçük ara soğutucu (intercooler), yenilikçi bir ikiz soğutucu sisteminin parçasıdır ve Opel'i, istenmeyen turbo gecikme etkisini azaltmaya yarayan bir konsepti kullanan ilk otomobil markası yapar. Küçük ara soğutucu, motor havasını su ile 140 dereceden 50 dereceye düşürür. Hacmi azalan hava da motorun yanma haznesine daha çabuk geçer. Orta devirde de aynı şekilde büyük hava soğutucu devreye girer. Ayrıca, yanma sürecini kapalı devre kontrol eden Cleantech teknolojisi ile motor verimi optimize edilmeye çalışılmıştır.
Tüm Insignia gövde tipleri ile uyumlu olan bu teknolojide, sürüş dinamikleri Adaptive FlexRide şasi opsiyonu ile daha kusursuz hale getiriliyor. Bunun yanında Super Sport Şasi de opsiyoneller listesinde bulunuyor. Brembo fren sistemi, HiPerStrut ön süspansiyonlar, Adaptive cruise control de ayrıca sürüş keyfini arttıran unsurlar oluyor.
BiTurbo Teknolojisi:
Insignia BiTurbo, hızlanma sırasında en iyi tepkiyi vermek üzere yaratıldı. Çift turbo besleme ile sunulan birbirinden bağımsız iki arasoğutucu sistem, ilk kez bir binek otomobilde sunuluyor. Bu, 2 lt'lik motoru daha atik yapan temel faktör. Önden çekişli BiTurbo'nun 0'dan 100'e çıkması için gereken süre sadece 8.7 saniye. Maksimum hız ise 230 km/s.
Insignia BiTurbo'da, farklı ebatlardaki iki turbo besleme birlikte ve bağımsız olarak çalışabiliyor. Her bir turbo beslemenin kendi ara soğutucusu olması ise bir binek otomobil için ilk. Teknoloji geliştirilirken gözetilen temel amaç; düşük devirlerde havanın soğutulma hızını arttırmak, orta devirlerde de gaz pedalından tereddütsüz tepki almak. Ara soğutucu hava akımı iki farklı ebattaki turbo besleme tarafından besleniyor ve tork ve devire göre düzenleniyor.
İstenmeyen turbo lag etkisini ortadan kaldırmak ve tereddütsüz yanıt almak için, küçük besleme, yüksek hava basıncını az miktar egzoz gazı ile yükseltiyor. 1500 d/d'nın üzerinde kendi kendine çalışıyor. Bu turbo besleme, 2 lt hava alabilen kendi ara soğutucusuna sahip. Ara soğutucu, iki turbo beslemenin üzerinde bulunuyor ve su ile soğutuluyor. Bu şu demek; küçük miktar bir hava, motorun yanma hücresine çok kısa bir yoldan ulaşıyor. Bu da Insignia BiTurbo'nun hızlı tepki vermesinin anahtarı.
Küçük turbo beslemeden aldığı havayı su ile soğutulan ara soğutucu, bu yeni motora dinamizmi katan temel öğe. Geleneksel sistem olan sıkıştırılmış havayı hava akımı ile soğutan sistem yerine su ile soğutan sistem çok daha etkili. Ayrıca küçük turbo beslemeye hizmet eden su ile soğutan ara soğutucu, geleneksel hava akımlı soğutucudan daha az yer kaplıyor çünkü, 9 lt'lik hacmi ile onun neredeyse 4'te 1'i büyüklüğünde. Bu da motor grubunun yerleşimini kolaylaştırıyor ve bölgenin havalandırılmasını iyileştiriyor.
Temelde, soğutma süreci, silindirdeki hava yoğunluğunu arttırıyor ve yanma termometresini aşağıya çekiyor. Bu ayrıca nitrojenoksit salınımını da azaltıyor. Küçük, sulu ara soğutucu yanmış havayı 140 santigrad dereceden 50 santigrad dereceye indiriyor. Bu komplike ve orta sınıfta eşsiz teknoloji, gaz pedalından gelen harekete motorun tereddütsüz tepki vermesini sağlıyor. Ayrıca istenmeyen "turbo lag" etkisini de ortadan kaldırıyor. 320 Nm tork, 1250 d/d'dan itibaren ulaşılır oluyor.
Bir dizel için ortalama devirler olan 1500-2500 d/d değerinde egzoz akışı bölünüyor ve iki turbo besleme birlikte çalışıyor. Büyük turbo besleme giren havayı ön-yanmaya tabi tutarken ve küçük turbo besleme de alır ve yanmayı tamamlıyor. By-pass valfi, egzoz gazının bir kısmını kesintisiz olarak büyük beslemeye sevk ediyor. Büyük turbo beslemenin büyük hava akımı geleneksel havalı soğutma sistemi ile soğutuyor. Ünite ve radyatör birlikte bir modülü oluşturuyor ve motor odasında bulunuyor. Büyük ara soğutucu giren havayı 220 dereceden 50 dereceye düşürüyor.
Opel, böyle bir "çift ara soğutmalı sistem"i binek otomobilde kullanan ilk markadır. 2500-3000 devirden başlayarak büyük turbo besleme liderliği alır. 3000 devirde ise tek başına çalışır. Yüksek devirde bile motor performansı düşmez. Çift besleme "waste gates" olarak adlandırılır. Her iki beslemenin sıkıştırma bobinleri dengelenmiştir. Alüminyum alaşımdan yapılmıştır ki bu ısıyı 180 santirgrad derecenin üstünde tutar. Beslemelerin türbinleri yüksek ısıya dayanıklı alaşımdan üretilmiştir. Küçük türbin 270.000 d/d yaparken büyük olan 180.000 d/d yapar.
Çift ara soğutuculu yenilikçi Biturbo teknolojisi ile litre başına 97.5 hp güç üretilir. Litre başına tork ise 240 Nm'dir. Birkaç yıl öncesine kadar, bu teknolojiyi dizel bir seri üretim otomobilde görmek neredeyse imkansızdı.
Opel'in bu yeni motoru ivmelenmede atiklik vaat ediyor. Performans ve tork her zaman üst seviyede tutulur. Örneğin, sadece 1250 devirde motor maksimum torkunun %80i olan 320 Nm sağlar. 80'den 120'ye 5. viteste 7.6 saniyede çıkar.
Donanım Özellikleri:
Opel, yüksek kalitede ekipmanı standart olarak sunuyor.
Yapılan araştırmalara göre Alman Insignia tüketicilerinin %90'ı navigasyonlu otomobil tercih ediyor. Bununla beraber %88'i Park Assist sistemi istiyor. Avrupa'da 18"- 20" arası alaşım jantlar çok popüler ve Almanya'da her iki Insignia'dan biri ( Alman Sağlıklı sırtlar Hareketi onaylı) ergonomik koltukları tercih ediyor.
Tüm Insignia kullanıcılarının %50'si Gelişmiş Ön Far sistemi (AFL+) sipariş ediyor. Türkiye'de yapılan araştırmalar da benzer rakamları ortaya koyuyor. Motora gelince; Insignia kullanıcılarının %58'i 160 hp'lik 2.0 CDTI motoru tercih ederken rakiplerinin hiçbirinin yüksek performanslı dizel motorda payının bu kadar büyük olmadığı görülüyor. İşte bu yüzden Opel, şimdi 2.0 BiTurbo dizeli ile pazara giriyor.
*Adaptive Cruise Control: Gelişmiş teknoloji güvenliği arttırmakla kalmayıp sürücünün konforunu da katlıyor. Sistem şöyle çalışıyor: sürücü istediği hızı ayarladıktan sonra önündeki araçla aralarında kalmasını istediği mesafeyi da ayarlıyor. Uzak, orta ya da yakın seçeneklerinden birini belirliyor.
ACC aktive olduğunda radar, öndeki araçla arada kalan mesafeyi sürekli kontrol ediyor. Aynı şeritte öndeki araçla aradaki mesafe, seçilmiş hız ile birlikte ekranda görülüyor. Ayrıca ACC, Çarpışma Önleyici Fren (CIB) sistemini içeriyor. Yani belirlediğiniz mesafe içine bir araç girdiğinde, sistem olası bir çarpışmayı algılıyor ve cruise controlden çıkıp aracı yavaşlatmaya başlıyor. Çarpışma tehlikesi ortadan kalktığında, yani belirlediğiniz mesafe içinde bir araç kalmadığında, cruise control kendiliğinden yeniden devreye giriyor.
*İkinci nesil Opel Eye Ön Kamera: 2011 yazı ile birlikte Opel Eye ön Kamera yeni kullanışlı fonksiyonlar sunmaya başladı. Takip Mesafesi Göstergesi (FDI) sadece çarpışmaları önlemiyor, aynı zamanda mükemmel güvenli takip mesafesini korumayı sağlıyor. Öndeki aracın ani freniyle bir çarpışma durumu doğduğunda Ön Çarpışma Uyarısı (FCA) devreye giriyor ve sürücüyü sesli bir şekilde uyarıyor. Trafik İşareti Algılama (TSR), eski nesilden daha fazla trafik işaretini algılayabiliyor.
Bunlara AB ülkelerinde ortak olarak kullanılan işaretler dahil. Eski nesil sistem sadece yuvarlak işaretleri tanırken, bu yeni nesil üçgen işaretleri de tanıyor. Yüksek çözünürlüklü kamera dinamik LED farlar ile sorunsuz çalışıyor. Ön kamera ve Gelişmiş Ön Far Sistemi aynı zamanda yüksek ışığı algılıyor. Böylece karşıdan bir araba geldiğinde ya da sokak aydınlanması yeterli olduğunda yüksek aydınlatmayı kapatıyor.
*Kişiye özel Navigasyon: Yeni NAVI 600 ve NAVI 900 sistemlerinde tüm Avrupa haritası SD karta yüklü şekilde depolanabiliyor. Fabrika çıkışı ayarlara ek olarak USB bellek ile istenen bilgiler yüklenebiliyor. Sürücü istediği adresleri adres defterinde kaydedebiliyor. Ayrıca en hızlı ve en kestirme yolların haricinde sistem, en ekonomik yolları seçmeye de olanak tanıyor.
Sistem, araç özellikleri, yol durumu ve sürüş alışkanlıklarına göre, en düşük yakıt tüketimi ile alınabilecek yolları gösteriyor. NAVI 900 ise navigasyon, radyo, CD ve USB üzerinde 6 dilde ses tanıma özelliği sunuyor. Ayrıca gidilen yolculuklar, yol uzunluğu, yolda geçen süre gibi özellikler ile birlikte kaydedilebiliyor. Böylece başlangıç ve bitiş noktaları belli olan yolculuklarınızla ilgili bir kitapçığınız oluyor. Özel seyahatler ve iş seyahatlerini birbirinden ayırmak da mümkün. Tüm bilgiler bir USB belleğe yüklenebiliyor ve başka bir aygıta atılabiliyor.
*Direksiyon Isıtma ve ergonomik koltuklar:Insignia, direksiyon simidi ısıtması gibi bir dizi konfor öğesini sunuyor. Otomatik şanzıman isteyen ama aynı zamanda vites değiştirmenin de keyfini yaşamak isteyen sürücüler için direksiyondan vites değiştirme özelliği bulunuyor.
Sürüş konforunu etkileyen en önemli öğelerden biri kuşkusuz koltuklardır. Insignia bu alanda da yüksek standartlar getiriyor. Sınıfının en uzun mesafesi olan 270 mm öne/geriye, 65 mm yukarı/aşağı alınabilen koltukları optimum konforu sağlayacağınız oturma pozisyonunu bulmanızı sağlıyor. Ayrıca koltuk minderi mükemmel desteği ve baskı dağılımını sağlıyor. Çarpışma sırasında oluşabilecek travmayı önlemek için ön koltuklar opsiyonel olarak baş desteğine sahip olabiliyor.
*Super Sport Şasi: Paket, mekatronik FlexRide sistemi, elektronik adaptif amortisman sistemi, yüksek performanslı Brembo frenler ve HiPerStrut ön süspansiyon sistemi ile birlikte sunuluyor. Donanım seviyesine bağlı olarak, FlexRide özellikli 2.0 BiTurbo CDTI'larda elektronik adaptif amortisman bulunuyor. Şasi, yol durumu, hız ve bireysel sürüş özelliklerine en uygun şekilde yola tutunuyor.
Otomobilin etrafındaki sensörler Sürüş Modu Kontrolü (DMC) sistemine veri sağlıyor. Böylece şasi, dış koşullara en uygun sürüşü sağlıyor. Sürücü 3 farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. Normal modla günlük kullanımlara alışkın olsanız da Tour modu ile konforunuzu arttırabilir ya da sport modu ile daha tepkili bir direksiyon simidi, daha sert amörtisörler ve kırmızı ışıklı göstergelere sahip olabilirsiniz. Super Sport Şasi'nin bir parçası olan HiPerStut ön süspansiyonlar ise daha düşük eğim açısı ve daha kısa dingiller sunar. Bu da torkun korunması ve tekerlekler hasar görmeden sürücünün aracı daha performanslı kullanmasına olanak tanır. Brembo fren sistemi güçlü bir frenleme performansı ve maksimum basınçta bile istikrar sağlar.
Teknoloji&Yenilik:
*Aktif baş desteği: Insignia ön koltuklarda bulunan destek sayesinde çarpışma sırasında omurgada meydana gelebilecek hasarı en aza indirilir. Opel mühendisleri koltuk sırtlarına Bowden kablosu eklemişlerdir. Böylece sensör ile çarpışma anında baş desteği sağlar.
*Adaptif 4X4 sistem: 4 çekişli sistemde yol durumuna ve optimal sürüş dengesini korumaya yönelik olarak tekerler arasında güç dağılımı otomatik olarak yapılır. Elektronik kontrol mekanizmasıyle, Haldex hidrolik kavrama ünitesi uygun ayarlamayı yapar ve doğru tork ve güç dağılımını ön ve arka ya da yan tekerler arasında sağlar. Örneğin, keskin bir sol viraja girerken güç, sağda yoğunlaşır. Güç dağılımı önde %30, arkada %70 ise gaza yüklenince ön ve arka % 50 olur. Hızla viraja girerken yine güç dağılımı sağlanır. Bu sayede aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız hale gelir.
*Gelişmiş Ön aydınlatma: Otomatik olarak ışığın gücünü ayarlar. Bi-Xenon lambalar ile 9 farklı aydınlatma tipinden biri seçilebilir. şehir içi, yaya yolu, kırsal, otoban, elverişsiz hava, durgun köşe, dinamik kıvrımlar, LED gündüz farları ve yüksek ışık asistanı.
*Gelişmiş park asistanı: Sensör sayesinde yolun sağında ve solunda otomobilin girebileceği uygunlukta park yerini algılar ve direktifler vererek park ettirir.
*Crash box: 2 çrash box gövde ile tampon arasına yerleştirilmiştir. enerjiyi emen yapısı ile çarpışma sırasında hasarı azaltır. Vidalı crash boxlar kolayca değiştirilebilir.
*Şerit Değiştirme Uyarısı: girmek üzere olduğunuz şeritte aniden bir araba belirdiğinde sistem görüntülü ve sesli olarak uyarır. Opel mühendisleri bu sistemi de geliştirdi. Sürücüyü rahatsız eden gereksiz uyarıları ortadan kaldırdı. Direksiyon dönmeye başladığında sistem sizin görmediğiniz bir tehlikeyi gördüyse yan aynada bir simgeyle ve sesli ikazla sizi uyarır. sürücülerin kasti olarak yakın seyrettiği şehir içi trafikte yani dönüş sinyalini verdiyseniz veya hızınız 55 km/s in altındaysa uyarmaz.
*LED gündüz farları: daha az elektrik harcadığı için yakıt tasarrufu sağlar.
*Kaza anında kıvrılan pedallar: Önden çarpmalı bir kaza anında pedallar, sürücünün ayak ve kaval kemiğine zarar vermeyecek şekilde kıvrılır.
23-24 Şubat'ta Lizbon'da dünya lansmanı yapılan Insignia 2.0 BiTurbo CDTI, model yıl 12,5 olarak Nisan'da Türkiye pazarında olacak.
Cosmo donanımı ve 114.500 TL'lik fiyatıyla pazara girecek olan otomobil, 6 ileri otomatik şanzımanla sunulacak. 195 hp gücüyle 400 Nm tork sağlayan Insignia BiTurbo, 0'dan 100'e 8.7 saniyede ulaşıyor ve maksimum 230 km/s hız yapıyor.
2.0 lt'lik motorun yakıt tüketimi 100 km 'de 4.9 lt ve karbondioksit salınımı da 129 g. BiTurbo motor, litre başına 97,5 tork ile bir dizel için son derece yüksek bir performans ortaya koyuyor. Üstelik bunu, düşük yakıt tüketimi ile gerçekleştiriyor. Ayrıca, Start/stopözelliği sayesinde duraklama anlarında büyük yakıt tasarrufu sağlıyor.
Insignia BiTurbo, önden çekişli (FWD) versiyonuyla sunuluyor ancak dört çeker (AWD) Insignia da özel siparişle getirilebiliyor. FlexRide, HiPerStrut ön süspansiyonlar ve Brembo fren sistemini sunan SuperSport Şasi, tüm 4X4 versiyonlarla alınabiliyor.
Segmentinde en tasarruflu benzinli 1.4 Turbo'dan sonra, en tasarruflu dizel olarak pazara giriyor. Sürüş asistanları ile de konforu optimize ediyor.
4 silindirli common rail motor, sıralı çift turbo besleme ünitesiyle birlikte bulunuyor. Bu teknoloji, üst segment otomobilllerde yüksek fiyatla sunuluyordu. Opel, bu teknolojiyi orta segmentte dizel motor ve rekabetçi bir fiyatla sunan ilk marka oluyor. Opel'in BiTurbo teknolojisinde, daha küçük motorlar daha fazla güç üretiyor ve %30 yakıt tasarrufu sağlıyor.
Insignia BiTurbo'nun yenilikçi teknolojisinde farklı büyüklüklerde 2 turbo besleme (turbo charger) birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Küçük turbo besleme, düşük devirlerde hızla ivmelendiriyor yani gaz pedalı tereddütsüz itaat ediyor ve "turbo lag" etkisi ortadan kalkmış oluyor. 1250 d/d'dan itibaren maksimum tork değerinin %80'i olan 320 Nm torka çıkabiliyor ve 1750 d/d'da 400 Nm tork sağlıyor. Ortalama motor hızındayken iki turbo besleme beraber çalışıyor ve yüksek devirlerde de tüm gazlar doğrudan büyük turbo beslemeye akıyor ve yüksek hızlarda güç aktarımı sağlıyor.
BiTurbo teknolojinin geliştirilmesindeki esas amaç, orta devirde gaz pedalının tepki yeteneğini arttırırken düşük devirde turbo hava basıncının hızla yükselmesini sağlamak. Temel öneme sahip bileşenlerden birisi, düşük devirlerde yalnızca küçük turbo besleme ile çalışan küçük ara soğutucunun eklenmesidir.
Küçük ara soğutucu (intercooler), yenilikçi bir ikiz soğutucu sisteminin parçasıdır ve Opel'i, istenmeyen turbo gecikme etkisini azaltmaya yarayan bir konsepti kullanan ilk otomobil markası yapar. Küçük ara soğutucu, motor havasını su ile 140 dereceden 50 dereceye düşürür. Hacmi azalan hava da motorun yanma haznesine daha çabuk geçer. Orta devirde de aynı şekilde büyük hava soğutucu devreye girer. Ayrıca, yanma sürecini kapalı devre kontrol eden Cleantech teknolojisi ile motor verimi optimize edilmeye çalışılmıştır.
Tüm Insignia gövde tipleri ile uyumlu olan bu teknolojide, sürüş dinamikleri Adaptive FlexRide şasi opsiyonu ile daha kusursuz hale getiriliyor. Bunun yanında Super Sport Şasi de opsiyoneller listesinde bulunuyor. Brembo fren sistemi, HiPerStrut ön süspansiyonlar, Adaptive cruise control de ayrıca sürüş keyfini arttıran unsurlar oluyor.
BiTurbo Teknolojisi:
Insignia BiTurbo, hızlanma sırasında en iyi tepkiyi vermek üzere yaratıldı. Çift turbo besleme ile sunulan birbirinden bağımsız iki arasoğutucu sistem, ilk kez bir binek otomobilde sunuluyor. Bu, 2 lt'lik motoru daha atik yapan temel faktör. Önden çekişli BiTurbo'nun 0'dan 100'e çıkması için gereken süre sadece 8.7 saniye. Maksimum hız ise 230 km/s.
Insignia BiTurbo'da, farklı ebatlardaki iki turbo besleme birlikte ve bağımsız olarak çalışabiliyor. Her bir turbo beslemenin kendi ara soğutucusu olması ise bir binek otomobil için ilk. Teknoloji geliştirilirken gözetilen temel amaç; düşük devirlerde havanın soğutulma hızını arttırmak, orta devirlerde de gaz pedalından tereddütsüz tepki almak. Ara soğutucu hava akımı iki farklı ebattaki turbo besleme tarafından besleniyor ve tork ve devire göre düzenleniyor.
İstenmeyen turbo lag etkisini ortadan kaldırmak ve tereddütsüz yanıt almak için, küçük besleme, yüksek hava basıncını az miktar egzoz gazı ile yükseltiyor. 1500 d/d'nın üzerinde kendi kendine çalışıyor. Bu turbo besleme, 2 lt hava alabilen kendi ara soğutucusuna sahip. Ara soğutucu, iki turbo beslemenin üzerinde bulunuyor ve su ile soğutuluyor. Bu şu demek; küçük miktar bir hava, motorun yanma hücresine çok kısa bir yoldan ulaşıyor. Bu da Insignia BiTurbo'nun hızlı tepki vermesinin anahtarı.
Küçük turbo beslemeden aldığı havayı su ile soğutulan ara soğutucu, bu yeni motora dinamizmi katan temel öğe. Geleneksel sistem olan sıkıştırılmış havayı hava akımı ile soğutan sistem yerine su ile soğutan sistem çok daha etkili. Ayrıca küçük turbo beslemeye hizmet eden su ile soğutan ara soğutucu, geleneksel hava akımlı soğutucudan daha az yer kaplıyor çünkü, 9 lt'lik hacmi ile onun neredeyse 4'te 1'i büyüklüğünde. Bu da motor grubunun yerleşimini kolaylaştırıyor ve bölgenin havalandırılmasını iyileştiriyor.
Temelde, soğutma süreci, silindirdeki hava yoğunluğunu arttırıyor ve yanma termometresini aşağıya çekiyor. Bu ayrıca nitrojenoksit salınımını da azaltıyor. Küçük, sulu ara soğutucu yanmış havayı 140 santigrad dereceden 50 santigrad dereceye indiriyor. Bu komplike ve orta sınıfta eşsiz teknoloji, gaz pedalından gelen harekete motorun tereddütsüz tepki vermesini sağlıyor. Ayrıca istenmeyen "turbo lag" etkisini de ortadan kaldırıyor. 320 Nm tork, 1250 d/d'dan itibaren ulaşılır oluyor.
Bir dizel için ortalama devirler olan 1500-2500 d/d değerinde egzoz akışı bölünüyor ve iki turbo besleme birlikte çalışıyor. Büyük turbo besleme giren havayı ön-yanmaya tabi tutarken ve küçük turbo besleme de alır ve yanmayı tamamlıyor. By-pass valfi, egzoz gazının bir kısmını kesintisiz olarak büyük beslemeye sevk ediyor. Büyük turbo beslemenin büyük hava akımı geleneksel havalı soğutma sistemi ile soğutuyor. Ünite ve radyatör birlikte bir modülü oluşturuyor ve motor odasında bulunuyor. Büyük ara soğutucu giren havayı 220 dereceden 50 dereceye düşürüyor.
Opel, böyle bir "çift ara soğutmalı sistem"i binek otomobilde kullanan ilk markadır. 2500-3000 devirden başlayarak büyük turbo besleme liderliği alır. 3000 devirde ise tek başına çalışır. Yüksek devirde bile motor performansı düşmez. Çift besleme "waste gates" olarak adlandırılır. Her iki beslemenin sıkıştırma bobinleri dengelenmiştir. Alüminyum alaşımdan yapılmıştır ki bu ısıyı 180 santirgrad derecenin üstünde tutar. Beslemelerin türbinleri yüksek ısıya dayanıklı alaşımdan üretilmiştir. Küçük türbin 270.000 d/d yaparken büyük olan 180.000 d/d yapar.
Çift ara soğutuculu yenilikçi Biturbo teknolojisi ile litre başına 97.5 hp güç üretilir. Litre başına tork ise 240 Nm'dir. Birkaç yıl öncesine kadar, bu teknolojiyi dizel bir seri üretim otomobilde görmek neredeyse imkansızdı.
Opel'in bu yeni motoru ivmelenmede atiklik vaat ediyor. Performans ve tork her zaman üst seviyede tutulur. Örneğin, sadece 1250 devirde motor maksimum torkunun %80i olan 320 Nm sağlar. 80'den 120'ye 5. viteste 7.6 saniyede çıkar.
Donanım Özellikleri:
Opel, yüksek kalitede ekipmanı standart olarak sunuyor.
Yapılan araştırmalara göre Alman Insignia tüketicilerinin %90'ı navigasyonlu otomobil tercih ediyor. Bununla beraber %88'i Park Assist sistemi istiyor. Avrupa'da 18"- 20" arası alaşım jantlar çok popüler ve Almanya'da her iki Insignia'dan biri ( Alman Sağlıklı sırtlar Hareketi onaylı) ergonomik koltukları tercih ediyor.
Tüm Insignia kullanıcılarının %50'si Gelişmiş Ön Far sistemi (AFL+) sipariş ediyor. Türkiye'de yapılan araştırmalar da benzer rakamları ortaya koyuyor. Motora gelince; Insignia kullanıcılarının %58'i 160 hp'lik 2.0 CDTI motoru tercih ederken rakiplerinin hiçbirinin yüksek performanslı dizel motorda payının bu kadar büyük olmadığı görülüyor. İşte bu yüzden Opel, şimdi 2.0 BiTurbo dizeli ile pazara giriyor.
*Adaptive Cruise Control: Gelişmiş teknoloji güvenliği arttırmakla kalmayıp sürücünün konforunu da katlıyor. Sistem şöyle çalışıyor: sürücü istediği hızı ayarladıktan sonra önündeki araçla aralarında kalmasını istediği mesafeyi da ayarlıyor. Uzak, orta ya da yakın seçeneklerinden birini belirliyor.
ACC aktive olduğunda radar, öndeki araçla arada kalan mesafeyi sürekli kontrol ediyor. Aynı şeritte öndeki araçla aradaki mesafe, seçilmiş hız ile birlikte ekranda görülüyor. Ayrıca ACC, Çarpışma Önleyici Fren (CIB) sistemini içeriyor. Yani belirlediğiniz mesafe içine bir araç girdiğinde, sistem olası bir çarpışmayı algılıyor ve cruise controlden çıkıp aracı yavaşlatmaya başlıyor. Çarpışma tehlikesi ortadan kalktığında, yani belirlediğiniz mesafe içinde bir araç kalmadığında, cruise control kendiliğinden yeniden devreye giriyor.
*İkinci nesil Opel Eye Ön Kamera: 2011 yazı ile birlikte Opel Eye ön Kamera yeni kullanışlı fonksiyonlar sunmaya başladı. Takip Mesafesi Göstergesi (FDI) sadece çarpışmaları önlemiyor, aynı zamanda mükemmel güvenli takip mesafesini korumayı sağlıyor. Öndeki aracın ani freniyle bir çarpışma durumu doğduğunda Ön Çarpışma Uyarısı (FCA) devreye giriyor ve sürücüyü sesli bir şekilde uyarıyor. Trafik İşareti Algılama (TSR), eski nesilden daha fazla trafik işaretini algılayabiliyor.
Bunlara AB ülkelerinde ortak olarak kullanılan işaretler dahil. Eski nesil sistem sadece yuvarlak işaretleri tanırken, bu yeni nesil üçgen işaretleri de tanıyor. Yüksek çözünürlüklü kamera dinamik LED farlar ile sorunsuz çalışıyor. Ön kamera ve Gelişmiş Ön Far Sistemi aynı zamanda yüksek ışığı algılıyor. Böylece karşıdan bir araba geldiğinde ya da sokak aydınlanması yeterli olduğunda yüksek aydınlatmayı kapatıyor.
*Kişiye özel Navigasyon: Yeni NAVI 600 ve NAVI 900 sistemlerinde tüm Avrupa haritası SD karta yüklü şekilde depolanabiliyor. Fabrika çıkışı ayarlara ek olarak USB bellek ile istenen bilgiler yüklenebiliyor. Sürücü istediği adresleri adres defterinde kaydedebiliyor. Ayrıca en hızlı ve en kestirme yolların haricinde sistem, en ekonomik yolları seçmeye de olanak tanıyor.
Sistem, araç özellikleri, yol durumu ve sürüş alışkanlıklarına göre, en düşük yakıt tüketimi ile alınabilecek yolları gösteriyor. NAVI 900 ise navigasyon, radyo, CD ve USB üzerinde 6 dilde ses tanıma özelliği sunuyor. Ayrıca gidilen yolculuklar, yol uzunluğu, yolda geçen süre gibi özellikler ile birlikte kaydedilebiliyor. Böylece başlangıç ve bitiş noktaları belli olan yolculuklarınızla ilgili bir kitapçığınız oluyor. Özel seyahatler ve iş seyahatlerini birbirinden ayırmak da mümkün. Tüm bilgiler bir USB belleğe yüklenebiliyor ve başka bir aygıta atılabiliyor.
*Direksiyon Isıtma ve ergonomik koltuklar:Insignia, direksiyon simidi ısıtması gibi bir dizi konfor öğesini sunuyor. Otomatik şanzıman isteyen ama aynı zamanda vites değiştirmenin de keyfini yaşamak isteyen sürücüler için direksiyondan vites değiştirme özelliği bulunuyor.
Sürüş konforunu etkileyen en önemli öğelerden biri kuşkusuz koltuklardır. Insignia bu alanda da yüksek standartlar getiriyor. Sınıfının en uzun mesafesi olan 270 mm öne/geriye, 65 mm yukarı/aşağı alınabilen koltukları optimum konforu sağlayacağınız oturma pozisyonunu bulmanızı sağlıyor. Ayrıca koltuk minderi mükemmel desteği ve baskı dağılımını sağlıyor. Çarpışma sırasında oluşabilecek travmayı önlemek için ön koltuklar opsiyonel olarak baş desteğine sahip olabiliyor.
*Super Sport Şasi: Paket, mekatronik FlexRide sistemi, elektronik adaptif amortisman sistemi, yüksek performanslı Brembo frenler ve HiPerStrut ön süspansiyon sistemi ile birlikte sunuluyor. Donanım seviyesine bağlı olarak, FlexRide özellikli 2.0 BiTurbo CDTI'larda elektronik adaptif amortisman bulunuyor. Şasi, yol durumu, hız ve bireysel sürüş özelliklerine en uygun şekilde yola tutunuyor.
Otomobilin etrafındaki sensörler Sürüş Modu Kontrolü (DMC) sistemine veri sağlıyor. Böylece şasi, dış koşullara en uygun sürüşü sağlıyor. Sürücü 3 farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. Normal modla günlük kullanımlara alışkın olsanız da Tour modu ile konforunuzu arttırabilir ya da sport modu ile daha tepkili bir direksiyon simidi, daha sert amörtisörler ve kırmızı ışıklı göstergelere sahip olabilirsiniz. Super Sport Şasi'nin bir parçası olan HiPerStut ön süspansiyonlar ise daha düşük eğim açısı ve daha kısa dingiller sunar. Bu da torkun korunması ve tekerlekler hasar görmeden sürücünün aracı daha performanslı kullanmasına olanak tanır. Brembo fren sistemi güçlü bir frenleme performansı ve maksimum basınçta bile istikrar sağlar.
Teknoloji&Yenilik:
*Aktif baş desteği: Insignia ön koltuklarda bulunan destek sayesinde çarpışma sırasında omurgada meydana gelebilecek hasarı en aza indirilir. Opel mühendisleri koltuk sırtlarına Bowden kablosu eklemişlerdir. Böylece sensör ile çarpışma anında baş desteği sağlar.
*Adaptif 4X4 sistem: 4 çekişli sistemde yol durumuna ve optimal sürüş dengesini korumaya yönelik olarak tekerler arasında güç dağılımı otomatik olarak yapılır. Elektronik kontrol mekanizmasıyle, Haldex hidrolik kavrama ünitesi uygun ayarlamayı yapar ve doğru tork ve güç dağılımını ön ve arka ya da yan tekerler arasında sağlar. Örneğin, keskin bir sol viraja girerken güç, sağda yoğunlaşır. Güç dağılımı önde %30, arkada %70 ise gaza yüklenince ön ve arka % 50 olur. Hızla viraja girerken yine güç dağılımı sağlanır. Bu sayede aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız hale gelir.
*Gelişmiş Ön aydınlatma: Otomatik olarak ışığın gücünü ayarlar. Bi-Xenon lambalar ile 9 farklı aydınlatma tipinden biri seçilebilir. şehir içi, yaya yolu, kırsal, otoban, elverişsiz hava, durgun köşe, dinamik kıvrımlar, LED gündüz farları ve yüksek ışık asistanı.
*Gelişmiş park asistanı: Sensör sayesinde yolun sağında ve solunda otomobilin girebileceği uygunlukta park yerini algılar ve direktifler vererek park ettirir.
*Crash box: 2 çrash box gövde ile tampon arasına yerleştirilmiştir. enerjiyi emen yapısı ile çarpışma sırasında hasarı azaltır. Vidalı crash boxlar kolayca değiştirilebilir.
*Şerit Değiştirme Uyarısı: girmek üzere olduğunuz şeritte aniden bir araba belirdiğinde sistem görüntülü ve sesli olarak uyarır. Opel mühendisleri bu sistemi de geliştirdi. Sürücüyü rahatsız eden gereksiz uyarıları ortadan kaldırdı. Direksiyon dönmeye başladığında sistem sizin görmediğiniz bir tehlikeyi gördüyse yan aynada bir simgeyle ve sesli ikazla sizi uyarır. sürücülerin kasti olarak yakın seyrettiği şehir içi trafikte yani dönüş sinyalini verdiyseniz veya hızınız 55 km/s in altındaysa uyarmaz.
*LED gündüz farları: daha az elektrik harcadığı için yakıt tasarrufu sağlar.
*Kaza anında kıvrılan pedallar: Önden çarpmalı bir kaza anında pedallar, sürücünün ayak ve kaval kemiğine zarar vermeyecek şekilde kıvrılır.
0 Yorumlar