Ford, küçük minivanı B-Max ile boyundan büyük işler başarıyor. Araçta kullanılan 1.0 litrelik benzinli ünite başarılı performansıyla, yüksek karoser ise geniş iç mekanıyla öne çıkıyor.
Ford'dan küçük minivan B-Max ile büyük işler Otomobil sektörünün aile araçları olarak tanımlanan minivanlar, şehir hayatına her geçen gün daha fazla adapte oluyor. Dar sokaklar ve kalabalık trafiğin üstesinden gelebilmek için küçülmeye başlayan minivanlar, buna rağmen geniş iç hacim iddiasını kaybetmiyor. B segmentinde de boy göstermeye başlayan MPV’lerin öncülerinden olan Ford, B-Max ile pazara yenilik getirmeyi başardı. Fiesta’dan daha yüksek Markanın B sınıfındaki hatchback modeli Fiesta ile benzer boyutlara sahip olan yeni MPV, 1.6 metrelik yüksekliğiyle akrabasından çok daha ferah bir iç mekan vadediyor. 7 farklı şekilde katlanıyor Markanın yeni tasarım yüzünü yansıtan B-Max, büyük farları, yatık motor kaputu ve geniş ızgarasıyla kızgın bir bakışa sahip. Aracın iki kapısını birbirinden ayıran sütun (B sütunu), kapılar açıldığında ortadan kayboluyor. Bu sayede iç mekana yerleşmek oldukça kolay. Geniş ön cam ve yüksek tavan çok daha büyük bir otomobil kullanıyormuş izlenimi veriyor. İşçilik ve malzeme kalitesi de başarılı. Aracın ön ve arka koltukları 7 farklı şekilde tam olarak katlanabiliyor. Ortalama tüketim 4.9 litre Tatlı sert süspansiyon sistemi yol tutuşla konfor dengesini sağlamayı başarıyor. Araç, Fiesta kadar olmasa da sınıfının en iyi yol tutan otomobillerinden biri. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 4.9 litre olan ünite, bizim kullanımımızda da 6.1 litrelik değeri yakaladı. Fabrika verilerine ulaşabilmek için trafikten uzak durmak şart. 48 litrelik depoyla menzil yaklaşık 1000 kilometre. Otomatik vites yok Araçta küçük hacimli benzinli ve dizel üniteler sunuluyor. Bize konuk olan 1.0 litrelik EcoBoost ise, ürün gamındaki en güçlü versiyon. Markanın ödüllü motoru, 1279 kilogramlık B-Max’i hareket ettirmekte zorlanmıyor. 125 beygir güç ve 170 nm tork üreten motor, boyundan büyük işler başarıyor. Sadece 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor, aracı 0’dan 100 km/s sürate 11.2 saniyede ulaştırıyor. Aracın nefesi, saatte 189 kilometre hıza kadar kesilmiyor. Maksimum torkun daha 1400 devir seviyesinde üretilmesi, ara hızlanmaları da çabuklaştırıyor. 49 bin liradan başlıyor Araç Türkiye'de Trend ve Titanium olmak üzere iki donanımla satışa sunuluyor. Aracın 1.4 litrelik benzinli üniteyle baz fiyatı 49 bin 465 lira. Bize konuk olan ve sadece Titanium donanımıyla satılan 1.0 litrelik EcoBoost ise, 56 bin 140 liralık etikete sahip. Aracın fiyatı, rakipleriyle benzer seviyedi. Titanium’da, LED gündüz farları, 15 inçlik alaşım jantlar, elektronik klima, Türkçe sesli komut sistemi, esnek koltuk katlama sistemi, USB, Dinamik Tork Kontrolü, ABS, ESP, TCS, yokuş kalkış desteği, Cruise Control, çift hava yastığı standart.Bugün
0 Yorumlar