Volvo otomobil üreticisi geçtiğimiz günlerde kendi kendine giden otomobillere yardımcı olmak amacıyla mıknatısla dolu yolları kapsayan araştırma projesini tamamladı.
Mıknatıslar görünmez bir tren yolu oluşturuyor. 10 santimetreden daha az hata payıyla zemin oluşturuluyor. Şirket yetkilileri, teknolojiyi çeşitli hızlarda denediklerini ve sonuçların da şimdiye kadar gelecek vaadettiğini ve bir sonraki adımın ise testleri gerçek trafikte gerçekleştirmek olduğunu ifade etti.
Proje İsveç’te Volvo Test Merkezi’nde yerin 200 milimetre altına gömülmüş 40x15 milimetrelik seramik mıknatıslarla döşenmiş parkurda test edildi. Sağlam bir konumlandırma kendi kendine giden arabalar için gerekli bir önkoşuldur.
Seramik mıknatıslar etkili, güvenilir ve göreceli olarak ucuz bir çözüm. Yetkililer, bir sonraki adımın testlerin gerçek trafikte yapılması olduğunu ifade ettiler. Volvo şimdi kendi kendine giden otomobilleri caddelere bırakıp gerçek yol koşullarında trafikle nasıl mücadele edeceklerini görmeyi planlıyor.
GPS teknolojisini, LiDAR ve 360 dereceli görüş kamerasını kullanan Google’ın kendi kendine giden arabalarının başarısı raporlarda yer aldı. Bu sistemler nesneleri tespit etmede ve yolu görüntülemede yardımcı oluyor ve BMW ile Ford gibi firmalar da benzer yöntemleri kullanıyor.
Volvo manyetik teknolojinin otomobillere GPS ve kamera sistemi eklemekten daha ucuz olduğunu ve tüneller ile kötü hava koşullarında GPS’in güvenirliliğinin azaldığını iddia ediyor. Volvo, bu teknolojinin kendi kendine giden otomobillerin mevcut donanımının yerine geçemeyeceğini, ancak güvenlik ve rehberlik hizmetini artırabileceğini belirtiyor. Mıknatısların öncellikle tüneller gibi GPS’in yeterince etkili olmadığı yerlere yerleştirilmesi düşünülüyor.
Ayrıca mıknatısları yerin altına gömmek yerine, mevcut yol işaretlerinin yerine kullanılması planlanıyor. Böylece maliyet ve iş gücü azalacak. Sistem yol kazalarını önleyecek ve kışın yol bakımını kolaylaştırıyor ve daha etkili bir yol kullanımına olanak tanıyor.zaman
0 Yorumlar