Geçtiğimiz yıl Türkiye’de satışlarda zirveye yerleşen Volkswagen, bu yılın ilk 4 ayında da liderliği bırakmadı.
VW Türkiye Genel Müdürü Vedat Uygun, “Ne liderlik hedefimiz oldu ne de bu konuda bize baskı yapıldı. Bizi müşteri memnuniyeti ve kalite yukarı taşıdı” dedi.
TÜRKİYE’de 2013’ü otomobil ve hafif ticari toplam pazarının lideri, binekte ise Renault’nun ardından 2’nci sırada kapayan Volkswagen (VW) bu yılın ilk 4 ayında yükselişini sürdürüyor. İlk 4 ayda 22 bin 594 adet satışla otomobilde de liderliği 21 bin 183 oto satan Renault’dan devralan VW şimdi hem binek hem de toplamda birinci sıraya oturdu.
Marka ayrıca 81 ilde 11 bin 564 tüketicinin katılımıyla gerçekleşen anketle Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2013 yılı 4. çeyrek sonuçlarına göre ‘Binek araç’ kategorisinde lider oldu.
Yeni Polo’nun İzmir’deki lansmanında konuşan Doğuş Otomotiv-VW Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, satış başarılarını ardında kaliteli ürün ve fiyat dengesi olduğunun altını çizerek, “Bizin öncelikli hedefimiz liderlik değil, müşteri memnuniyeti ve kalite.
En başından beri hedefimizi hep satışlarda ilk 3 dedik. Liderlik hedefimiz hiç olmadı. Ne Doğuş Grubu ne de Volkswagen AG bize ‘lider olacaksın’ diye baskı yapmadı. Baskı olmayınca daha fazla müşteri memnuniyeti ve kaliteye odaklanabiliyorsunuz” dedi.
İLK 3’Ü BIRAKMAYIZ Nitekim müşteri memnuniyeti amacıyla gerçekleştirilen çalışmaların mükâfatını TMME ödülü ile sağlamlaştırdıklarını hatırlatan Uygun, ekonometrik analiz modeliyle belirlenen memnuniyet endiksinde de lider olduklarının altını çizdi.
Uygun, “Bizim satışlarda tek hedefimiz var, o da ilk 3’ü bırakmamak” dedi. Avrupa pazarının toparlandığını, araç temininde 2013 kadar rahat olamayacaklarını da söyleyen Uygun Jetta’nın yıl içinde makyajlanacağını, yeni Passat’ın ise 2015’te devreye gireceğini ifade etti.
‘Yeni Polo’yla 20 bini aşacak YENİLENEN Polo’yu Türkiye’de 39.5 ile 61 bin TL arasında satışa sunduklarını kaydeden Vedat Uygun 2013’te bu araçtan yaklaşık 22 bin adet sattıklarını, 2014’te ise 20 binin üzerine çıkmayı planladıklarını vurguladı. Uygun “Yeni Polo’da tüm motorlar değişti. Araç şimdi bir üst segment standartlarına sahip oldu” dedi.
Kaza oluşmadan önce devreye giren sistemler olarak bilinen “Aktif Güvenlik Sistemleri” ve yeni motorlar Polo’yu sınıfının üstüne taşıyor.Araçta Elektronik Stabilizasyon Programı (ESP) standart sunulurken ilk kez Golf VII’de sunulan İkincil Çarpma Freni ‘Multi-Collision Brake” sistemi de öne çıkıyor. Led farların opsiyonel hale geldiği Polo’da motorlar önceki nesle göre % 20’ye varan tasarrufu sunuyor. 75 ve 90 BG’lik 1.4 lt dizel motorlardan 90 Bg olan 230 Nm tork üretirken, 100km’de 3.4 lt. yakıt tüketiyor.
En akıllı servis DOĞUŞ Otomotiv-Volkswagen, devreye aldığı ‘Volkswagenim’ dijital platformu ile binek VW sahiplerine araçlarının faturasından, değişenlerine, servis aşamalarından gümrüğe gelmesine kadar her türlü bilgiye ulaşmasını sağlayacak.
Kişiye özel bir sayfa olma özelliği taşıyan ‘Volkswagenim’e şimdiye kadar 40 bin kişi üye oldu. Yıl sonuna kadar 180 bin üyeye ulaşması beklenen platformda araç için özel aksesuarlar da sipariş verilebilecek. Hürriyet
0 Yorumlar