Peugeot’nun motorsporlarındaki bilgi birikiminin sembolü olan bu sportif coupe, 270 HP gücündeki 1.6 lt’lik turbo motoru ve sadece 145 g/km düzeyindeki düşük CO2 emisyon seviyesiyle benzeri görülmemiş bir performans ve verimlilik düzeyine sahip.
Bu motorla uyumlu olarak, Torsen kilitli diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksam, yüksek verimlilik düzeyi ile birlikte dinamik sürüş performansı vaat ediyor.
Bu motorla uyumlu olarak, Torsen kilitli diferansiyelle eşleşen özel yürüyen aksam, yüksek verimlilik düzeyi ile birlikte dinamik sürüş performansı vaat ediyor.
0′dan 100 km/s hıza 6.0 sn’den kısa sürede ulaşarak güçlü bir ivmelenme performansı gösteren yeni versiyon, spor coupe sınıfında referans oluşturacak tüketimiyle Peugeot’nun bu alandaki uzmanlığını bir kez daha kanıtlıyor.
Bu sonuç, hacim küçültme teknolojisinin yanında aerodinamik optimizasyon ve hafifletme çalışmaları sayesinde elde edilmiş. RCZ R’ın Teknik Sorumlusu Cyrille Jourdan; “Downsizing sadece seri üretimde kullanılan güçlü bir eğilim değil, aynı zamanda motorsporlarında da görülüyor.
Günümüzde ana branşlarda 1.6lt’lik turbo motorlar kullanılıyor, hatta Formula 1’de bile 2014 yılında bu teknoloji kullanılmaya başladı,” diyor. Sadece 1.6 litre silindir hacmiyle 270 HP güç ve 330 Nm tork üreten yeni motor, sınıfında spesifik güç rekorunu kırdı.
Yaklaşık 170 HP/lt ile bir seri üretim otomobil için dünyanın en iyileri arasında yerini alan bu güç ünitesi, şimdiden Euro 6 emisyon standartlarına uyum gösteriyor. Aerodinami üzerinde yapılan çalışmalar, yüksek hızlarda yol tuşunu arttıran yeni bir spoyler ile birlikte arkada sürükleme kuvvetini azaltmadan yere basma gücünün 15 kN artırılmasını sağlıyor.
Otomobili hafifletme arayışı da özel parçaların geliştirilmesinde öncelikle dikkate alınmış. Böylece 200 HP’lik RCZ’ye kıyasla 17 kg’lik bir kazanç elde edilmiş durumda. RCZ R, 1280 kg’lik ağırlığıyla yalnızca 4.7 kg/HP’lik bir ağırlık/güç oranı sergiliyor. Siyah mat tavan kuşakları ve koyu titanyum maskeli Bi-xenon farlarla donatılmış RCZ R, dinamizmi artıran ve özgün olarak tasarlanan sportif unsurları ile ayırt ediliyor.
Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış şasi ve geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil katıyor ve araç yere “yapışık” gibi görünüyor. Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı çift renkli jantları, doğrudan alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalanmış.
Jantlar yeni büyük frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı maksimize etmek üzere tasarlanırken, kırmızı kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor. Kaputa entegre büyük arka spoyler arkadan bakıldığında silueti uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir yere basma kuvveti sağlıyor. Arka difüzör, RCZ R’ın arka tasarımını karakterize eden stili ile uyum gösteriyor.
Performans ve ses için yeniden tasarlanan egzoz sistemi iki yanda simetrik krom egzoz çıkışları içeriyor. Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve ayrıca arkada da bulunan R amblemi ise RCZ R’ın dış tasarımını tamamlıyor.
PEUGEOT RCZ R Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış, otomobilin dış görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. Peugeot Sport imzalı kapı eşiğinden itibaren, aracın sportif ve özel karakteri güçlendirilmiş. Kırmızı dikişler ön panelin yumuşak, teknolojik ve prestijli malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü, kapı içlerini, kolçak ve koltukları boydan boya kat ediyor.
Yeni sportif ve keskin tasarımlı koltuklar, yarı deri ve Alkantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve üzerlerinde işlenmiş “R” amblemi yer alıyor. Küçük boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli özel alüminyum topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen (takviyeli bel destekli ve RCZ R’ın performans düzeyi ile uyumlu) yeni spor koltuklar sürüş keyfini arttırıyor.
Görme ve dokunma ile birlikte işitme duyusu da unutulmamış. Emme manifolduna yerleştirilen özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme aşamalarında RCZ R’ın sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı sağlıyor. RCZ R’ın sportif karakteri rakamlara da yansıyor:
250 km/s maksimum hıza ulaşan araç (elektronik olarak sınırlı) 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan sonra 400 m mesafeyi 14.2 sn’de, 1000 metre mesafeyi ise 25.4 sn’de kat ediyor. Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80 km/s’den 120 km/s hıza 6.8 saniyede ulaşıyor. Altı ileri manuel vites kutusunun özel dişli oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor.
Alçaltılmış ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm, özel yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri, kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı lastikler tutunmayı maksimize ediyor ve üstün yol tutuşu sağlıyor. Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun 1900 d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde çekişin artırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve hassas yol tutuşu özelliği kazandırıyor.
RCZ R’ın frenleri de özel. 380 mm çapında ve 32 mm kalınlığındaki diskler bir alüminyum poyra üzerine hareketli olarak monte edilmiş. Bu poyra, Alcon’un yarış deneyiminin sonucunda optimize edilen diskin iç hava kanalcıkları gibi, hafifletme ve soğutmaya katkıda bulunuyor. Bunların tümü fren sistemine kusursuz bir dayanıklılık sağlıyor ve RCZ R’a sıradışı güvenlik ve performanslar kazandırıyor; böylece 130 km/s hızla seyreden otomobil, 61 m’den daha kısa mesafede durabiliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Model Peugeot RCZ R Fiyat 49.500 Euro Motor 1598 cc, dört silindir, DOHC , 16V, turbo Güç 270 HP 6000 d/d Tork 330 Nm 1900 d/d 0-100 km/s 5.9 sn Maksimum hız 250 km/s Şanzıman 6 ileri manuel Yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km Emisyon 145 g/km Ağırlık 1280 Bagaj hacmi 321 lt
Bu sonuç, hacim küçültme teknolojisinin yanında aerodinamik optimizasyon ve hafifletme çalışmaları sayesinde elde edilmiş. RCZ R’ın Teknik Sorumlusu Cyrille Jourdan; “Downsizing sadece seri üretimde kullanılan güçlü bir eğilim değil, aynı zamanda motorsporlarında da görülüyor.
Günümüzde ana branşlarda 1.6lt’lik turbo motorlar kullanılıyor, hatta Formula 1’de bile 2014 yılında bu teknoloji kullanılmaya başladı,” diyor. Sadece 1.6 litre silindir hacmiyle 270 HP güç ve 330 Nm tork üreten yeni motor, sınıfında spesifik güç rekorunu kırdı.
Yaklaşık 170 HP/lt ile bir seri üretim otomobil için dünyanın en iyileri arasında yerini alan bu güç ünitesi, şimdiden Euro 6 emisyon standartlarına uyum gösteriyor. Aerodinami üzerinde yapılan çalışmalar, yüksek hızlarda yol tuşunu arttıran yeni bir spoyler ile birlikte arkada sürükleme kuvvetini azaltmadan yere basma gücünün 15 kN artırılmasını sağlıyor.
Otomobili hafifletme arayışı da özel parçaların geliştirilmesinde öncelikle dikkate alınmış. Böylece 200 HP’lik RCZ’ye kıyasla 17 kg’lik bir kazanç elde edilmiş durumda. RCZ R, 1280 kg’lik ağırlığıyla yalnızca 4.7 kg/HP’lik bir ağırlık/güç oranı sergiliyor. Siyah mat tavan kuşakları ve koyu titanyum maskeli Bi-xenon farlarla donatılmış RCZ R, dinamizmi artıran ve özgün olarak tasarlanan sportif unsurları ile ayırt ediliyor.
Yol tutuşu ve aynı zamanda çekişi arttıran 10 mm alçaltılmış şasi ve geniş 19 inç alüminyum alaşım jantları RCZ R’ye özgün bir stil katıyor ve araç yere “yapışık” gibi görünüyor. Otomobilin teknik ve sportif tasarımlı çift renkli jantları, doğrudan alaşım içine işlenmiş R harfi ile damgalanmış.
Jantlar yeni büyük frenleri kapsayacak şekilde soğutmayı maksimize etmek üzere tasarlanırken, kırmızı kaliperler Peugeot Sport imzasını taşıyor. Kaputa entegre büyük arka spoyler arkadan bakıldığında silueti uzatırken, aynı zamanda daha yüksek bir yere basma kuvveti sağlıyor. Arka difüzör, RCZ R’ın arka tasarımını karakterize eden stili ile uyum gösteriyor.
Performans ve ses için yeniden tasarlanan egzoz sistemi iki yanda simetrik krom egzoz çıkışları içeriyor. Radyatör ızgarası üzerindeki kırmızı Peugeot yazısı ve ayrıca arkada da bulunan R amblemi ise RCZ R’ın dış tasarımını tamamlıyor.
PEUGEOT RCZ R Kapı açıldığında sürücünün keyif ve duyularına adanmış, otomobilin dış görünüşüyle uyumlu bir kokpit ortaya çıkıyor. Peugeot Sport imzalı kapı eşiğinden itibaren, aracın sportif ve özel karakteri güçlendirilmiş. Kırmızı dikişler ön panelin yumuşak, teknolojik ve prestijli malzemesi ile deri direksiyonu, vites körüğünü, kapı içlerini, kolçak ve koltukları boydan boya kat ediyor.
Yeni sportif ve keskin tasarımlı koltuklar, yarı deri ve Alkantara karışımı bir malzeme ile kaplı ve üzerlerinde işlenmiş “R” amblemi yer alıyor. Küçük boyutlu direksiyon simidi, kısa vites kolu, kırmızı şeritli özel alüminyum topuzu ve Peugeot Sport tarafından geliştirilen (takviyeli bel destekli ve RCZ R’ın performans düzeyi ile uyumlu) yeni spor koltuklar sürüş keyfini arttırıyor.
Görme ve dokunma ile birlikte işitme duyusu da unutulmamış. Emme manifolduna yerleştirilen özel ses sistemi (Sound System) ile yeniden tasarlanan egzoz hattı, kabin içinde de hızlanma ve vites değiştirme aşamalarında RCZ R’ın sportif karakterinden tam anlamıyla yararlanmayı sağlıyor. RCZ R’ın sportif karakteri rakamlara da yansıyor:
250 km/s maksimum hıza ulaşan araç (elektronik olarak sınırlı) 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlıyor, start aldıktan sonra 400 m mesafeyi 14.2 sn’de, 1000 metre mesafeyi ise 25.4 sn’de kat ediyor. Otomobilin ara hızlanmaları da üst düzeyde: Son viteste 80 km/s’den 120 km/s hıza 6.8 saniyede ulaşıyor. Altı ileri manuel vites kutusunun özel dişli oranları aracın ivmelenme ve ara hızlanma performansını arttırıyor.
Alçaltılmış ağırlık merkezi, gelişmiş aerodinamizm, özel yürüyen aksam ayarları (tekerlek izleri, kaster ve kamber açıları, + 0,5 inç genişletilmiş jantlar) ve 235/40 R19 ebatlı lastikler tutunmayı maksimize ediyor ve üstün yol tutuşu sağlıyor. Torsen kilitli diferansiyel, yüksek motor torkunun 1900 d/d’dan itibaren maksimum ölçüde değerlendirilmesini ve bu şekilde çekişin artırılmasını sağlıyor ve bu arada RCZ R’ye virajlarda yüksek denge ve hassas yol tutuşu özelliği kazandırıyor.
RCZ R’ın frenleri de özel. 380 mm çapında ve 32 mm kalınlığındaki diskler bir alüminyum poyra üzerine hareketli olarak monte edilmiş. Bu poyra, Alcon’un yarış deneyiminin sonucunda optimize edilen diskin iç hava kanalcıkları gibi, hafifletme ve soğutmaya katkıda bulunuyor. Bunların tümü fren sistemine kusursuz bir dayanıklılık sağlıyor ve RCZ R’a sıradışı güvenlik ve performanslar kazandırıyor; böylece 130 km/s hızla seyreden otomobil, 61 m’den daha kısa mesafede durabiliyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Model Peugeot RCZ R Fiyat 49.500 Euro Motor 1598 cc, dört silindir, DOHC , 16V, turbo Güç 270 HP 6000 d/d Tork 330 Nm 1900 d/d 0-100 km/s 5.9 sn Maksimum hız 250 km/s Şanzıman 6 ileri manuel Yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km Emisyon 145 g/km Ağırlık 1280 Bagaj hacmi 321 lt
0 Yorumlar