Otomobil sektörünün aileleri hedefleyen sınıfı minivanlar, gün geçtikçe daha çekici ve sportif görünmeyi başarıyor. Yenilenen tasarımlar ve iyileştirilen sürüş özellikleriyle hatchback modelleri aratmayan bu sınıf, gerek donanım gerek iç hacim olarak pazarın en iddialı araçlarına ev sahipliği yapıyor.
Kompakt MPV pazarının ortaya çıkmasında başrolü oynayan markalardan Renault da, bu tasarım dönüşümünü gerçekleştirdi. Markanın yeni yüzüne kavuşan Scenic ailesi, cimri motoru ve çift kavramalı otomatik şanzıman gibi artılarına bir de sportif görünümü ekledi.
Ekstra olarak alınabilen Renault Visio System, sınıfının ayrıcalıklı donanımlarından. Otomatik uzun farlar ve şeritten çıkma uyarısını içeren sistem, son derece başarılı çalışarak sürücüye ekstra güvenlik vadediyor.
İsteyene 5 isteyene 7 kişilik Bir süre önce makyajlanarak çok daha çekici hale getirilen minivan ailesi, artık 5 (Scenic) ve 7 kişilik (Grand Scenic) olmak üzere iki seçenekle satışa sunuluyor. 7 kişilik model, kalabalık ailelere hitap ederken bize konuk olan 5 kişilik model, sportif tasarımı ve etkileyici rengiyle dikkat çekiyor.
Çekik farları, makyajla birlikte daha da büyüyen marka logosu, elden geçirilen tamponu ve LED gündüz farlarıyla dikkat çeken araçta, yine bolca krom malzeme kullanılmış. Arka bölümde de krom detaylar ve ‘L’ şetlindeki stop grubu dikkat çekiyor. 4.36 metrelik uzunluğu ve 1.84 metrelik genişliğiyle kompakt hatchback’lerden biraz daha büyük olan Scenic, 1.64 metrelik yüksekliğiyle de SUV’ları aratmıyor.
Bu rakamlar bile aracın geniş bir iç hacme sahip olduğunu vurguluyor. EDC’nin vites geçişleri yumuşak Renault, yeni Scenic ailesini Türkiye’de sadece 1.5 litrelik dizel motorla satışa sunuyor. 110 beygir güç ve 240 nm tork üreten motor, standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Bize konuk olan versiyonda ise 6 ileri çift kavramalı otomatik vites olan EDC görev yapıyor.
Hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle beğenimizi kazanan EDC, konforu büyük ölçüde artırıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanma süresi 13.4 saniye ve ulaşılabilen en yüksek sürat ise saatte 180 kilometre. Ferahlık hissi yüksek İç mekanda kullanılan malzemeler oldukça kaliteli. Açık renkli döşeme, çift renkli kokpit ve cam tavan ferahlık hissini artırıyor. Ortada toplanan gösterge tablosu ve kumanda birimlerinin ergonomisi iyileştirilmiş.
Makyajla gelen USB girişli ses sisteminin kalitesi yeterli, kullanımı da rahat. Alüminyum ve piyano boyalı kaplamalar hoş bir görüntü oluşturmuş. Aracın yüksek oturma pozisyonuna rağmen sunulan baş mesafesi başarılı. Arka bölümde de baş ve diz mesafesi olarak son derece geniş. Arka koltukların tek tek katlanması ve istenildiği durumlarda çıkarılabilmesi farklı kullanımlar için aracı cazip kılıyor. Scenic’in 7 koltuklu modelden farkı ise bagaj hacmi.
Araçtaki 555 litrelik bagaj, diğer modelin neredeyse 3 katı. Menzil 1275 km’den fazla Motorun performansı için yeterli denebilir. Konu tüketim olduğundaysa dizelin avantajı ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.7 litre. Böylece menzil 1275 kilometrenin üzerinde. 1461 kilogramlık ağırlık ve otomatik şanzıman sebebiyle bu rakama ulaşmak çok kolay değil.
Fakat bizim ağırlıklı olarak şehiriçindeki kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan 5.9 litrelik ortalama için yüksek denemez. Tatlı sert olarak tanımlayabileceğimiz süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda fazla yatmayan araç, çok net diyemeyeceğimiz direksiyon sistemi de düşünüldüğünde sakin sürüşlerde daha iddialı. Frenler de başaralı.bugün
Ekstra olarak alınabilen Renault Visio System, sınıfının ayrıcalıklı donanımlarından. Otomatik uzun farlar ve şeritten çıkma uyarısını içeren sistem, son derece başarılı çalışarak sürücüye ekstra güvenlik vadediyor.
İsteyene 5 isteyene 7 kişilik Bir süre önce makyajlanarak çok daha çekici hale getirilen minivan ailesi, artık 5 (Scenic) ve 7 kişilik (Grand Scenic) olmak üzere iki seçenekle satışa sunuluyor. 7 kişilik model, kalabalık ailelere hitap ederken bize konuk olan 5 kişilik model, sportif tasarımı ve etkileyici rengiyle dikkat çekiyor.
Çekik farları, makyajla birlikte daha da büyüyen marka logosu, elden geçirilen tamponu ve LED gündüz farlarıyla dikkat çeken araçta, yine bolca krom malzeme kullanılmış. Arka bölümde de krom detaylar ve ‘L’ şetlindeki stop grubu dikkat çekiyor. 4.36 metrelik uzunluğu ve 1.84 metrelik genişliğiyle kompakt hatchback’lerden biraz daha büyük olan Scenic, 1.64 metrelik yüksekliğiyle de SUV’ları aratmıyor.
Bu rakamlar bile aracın geniş bir iç hacme sahip olduğunu vurguluyor. EDC’nin vites geçişleri yumuşak Renault, yeni Scenic ailesini Türkiye’de sadece 1.5 litrelik dizel motorla satışa sunuyor. 110 beygir güç ve 240 nm tork üreten motor, standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Bize konuk olan versiyonda ise 6 ileri çift kavramalı otomatik vites olan EDC görev yapıyor.
Hızlı ve sarsıntısız geçişleriyle beğenimizi kazanan EDC, konforu büyük ölçüde artırıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanma süresi 13.4 saniye ve ulaşılabilen en yüksek sürat ise saatte 180 kilometre. Ferahlık hissi yüksek İç mekanda kullanılan malzemeler oldukça kaliteli. Açık renkli döşeme, çift renkli kokpit ve cam tavan ferahlık hissini artırıyor. Ortada toplanan gösterge tablosu ve kumanda birimlerinin ergonomisi iyileştirilmiş.
Makyajla gelen USB girişli ses sisteminin kalitesi yeterli, kullanımı da rahat. Alüminyum ve piyano boyalı kaplamalar hoş bir görüntü oluşturmuş. Aracın yüksek oturma pozisyonuna rağmen sunulan baş mesafesi başarılı. Arka bölümde de baş ve diz mesafesi olarak son derece geniş. Arka koltukların tek tek katlanması ve istenildiği durumlarda çıkarılabilmesi farklı kullanımlar için aracı cazip kılıyor. Scenic’in 7 koltuklu modelden farkı ise bagaj hacmi.
Araçtaki 555 litrelik bagaj, diğer modelin neredeyse 3 katı. Menzil 1275 km’den fazla Motorun performansı için yeterli denebilir. Konu tüketim olduğundaysa dizelin avantajı ortaya çıkıyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 4.7 litre. Böylece menzil 1275 kilometrenin üzerinde. 1461 kilogramlık ağırlık ve otomatik şanzıman sebebiyle bu rakama ulaşmak çok kolay değil.
Fakat bizim ağırlıklı olarak şehiriçindeki kullanımımızda yol bilgisayarına yansıyan 5.9 litrelik ortalama için yüksek denemez. Tatlı sert olarak tanımlayabileceğimiz süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda fazla yatmayan araç, çok net diyemeyeceğimiz direksiyon sistemi de düşünüldüğünde sakin sürüşlerde daha iddialı. Frenler de başaralı.bugün
0 Yorumlar