beşyüz bininci BMW yatık çift silindirli motorlu GS motosikleti olan R 1200 GS modeli üretim hattından çıktı.
Berlin-Spandau'da 1969'dan beri dünya pazarına yönelik motosikletler üretiliyor ve 1980 yılından beri de boxer motorlu BMW Motorrad GS modellerinin üretimi yine burada gerçekleştiriliyor.
Tüm modeller macera güdüsünü kamçılayarak, dünyanın en uzak köşelerine yapılacak yolculuklara ilham kaynağı oluyor. 1980 sonbaharında BMW Motorrad hem off-road hem de yolda kullanım özelliklerine sahip bir makine olan R 80 G/S modelini tanıttı. 798cc motor hacmi ve 50bg motor gücüyle başlayan yolculuk, otuz yıllık bir süre içinde R 1200 GS ile üstün teknik özelliklere sahip hayranlık uyandıran bir enduro motosikletle 125bg güce ve 1179cc motor hacmine ulaştı.
Ayrıca en yeni süspansiyon teknolojisi ve ABS, çekiş kontrolü veya yarı aktif süspansiyon gibi elektronik düzenleme sistemleri de özelliklere eklendi.
Boxer motorlu BMW GS modellerinin devamlı ve tutarlı biçimde geliştirilmesi dünya genelinde en çok satan travel enduro modeli olmalarının temel nedenini oluşturuyor. BMW Motorrad Başkanı Stephan Schaller: "Yolda, off-road ve günlük kullanım özelliklerini bir araya getiren BMW Motorrad, R 80 G/S ile yeni bir travel enduro türü yarattı.
Yatık ikiz motorlu GS bu segmentle eşanlamlı hale geldi. Boxer motorlu GS modellerinin sürüş dinamikleri, off-road özellikleri, konforu ve dayanıklılığı gibi olağanüstü yetenekleri sürekli olarak geliştirilip büyütülerek diğer BMW Motorrad model serilerine başarıyla aktarıldı."
Marc Sielemann, BMW Motorrad Berlin Fabrikası Müdürü: "Fabrika olarak efsanevi yatık ikiz motorlu GS'nin başarılı geçmişini devam ettirmek bizim için bir ayrıcalık.
Hassas soğutmalı tahrik ünitesi ile geçtiğimiz yıl yeni bir evrimsel aşamaya ulaştık. Üretilen yarım milyon ünite, boxer GS'nin motosiklet üretimimizde bir kilometre taşı olduğu gerçeğini her zamankinden daha çok vurguluyor."
0 Yorumlar