Sanal gösterge panelleri (HUD/Head Up Display) geçtiğimiz yıllarda özellikle savaş uçaklarında hedef belirleme ve pilotun nişan alıp odaklamasını sağlamak amacıyla kullanıyordu.
Ancak son birkaç yılda HUD teknolojisi adeta büyük bir patlama yaptı ve birçok otomobil firması tarafından modellere yerleştirildi. Bu otomobil firmalarından başı çeken ise 90’lı yıllardan bu yana üretilen modellerinde bulunan HUD sistemi ile birlikte General Motors, ancak şu günlerde gelişen teknoloji ile birlikte HUD teknolojisinin otomotiv sektöründe yaygınlaşması daha da hız kazanıyor.
Öyle ki düşük maliyetli otomobil segmentleri de sistemi kullanmaya başlıyor. Yeni Mini Cooper ve Mazda3 bu yıl HUD sanal gösterge paneli opsiyonu ile satışa sunulacak. Auto News sitesinde yer alan habere göre, yalnızca Amerika Birleşik Devletlerinde 2014 yılında 38 farklı standart ya da opsiyonel olarak yeni otomobillerde HUD özelliğini sunuyor.
Amerika için yayınlanan bu rakam 2009 yılında yalnızca 13’müş. Optik kutu görüntüyü projektör yardımıyla özel bir yapıya sahip olan sürücü camına yansıtarak sürücünün dikkatinin yolda olmasını sağlıyor.
Bu HUD teknolojisinin kırılma noktası ise küçülen projektör boyutlarına rağmen artık renkli görüntü kalitesini arttırması ve bunu yaparken de ısısının artmaması oldu. Japon teknoloji devi Panasonic ise 2014 Detroit Otomobil Fuarı’nda 6 inçlik bir projektör ile rakiplerinin 2 katı büyüklükte, 16 inçlik bir görüntü üreten yeni HUD sistemini tanıttı.
Automotive News’in haberinde de belirttiği gibi, bu yıl 500,000 olan HUD’li otomobil sayısının, 2020 yılında 9.1 milyon otomobile çıkması bekleniyor.(arabalar)
0 Yorumlar