Adana fabrikasında ürettiği otobüsleri dört yıldır Amerika pazarına ihraç eden Temsa Global’in en büyük müşterileri arasında Google, Facebook ve Yahoo gibi dünya devi teknoloji şirketleri bulunuyor.
Kuruluşu 1968'e uzanan, yüzde 100 Türk sermayeli otobüs ve ticari araç üreticisi Temsa Global, ABD'deki performansıyla dikkat çekiyor.
Adana’daki fabrikasında ürettiği TS30 ve TS35 otobüs modellerinden geçen yıl 200 adetlik ABD ihracatı gerçekleştiren Temsa’nın en önemli müşterileri de teknoloji devleri Google, Yahoo ve Facebook oluşturuyor.
Şirket merkezlerini şehir dışına taşıyan firmalar, personelinin konforlu bir şekilde ulaşımını sağlamak için Temsa’nın araçlarını tercih ediyor. Bu yıl Google ve Facebook’a verdikleri araç sayısının daha da artacağını belirten Temsa Global Genel Müdürü Dinçer Çelik, “Şu anda iki şirket 15 aracımızla personelini konforlu bir şekilde taşıyor. Bu yıl araç sayısı artacak” açıklaması yaptı.
Geçen yıl bu ülkeye ihracatımız 50 milyon doları buldu. Bu yıl hedefimiz 100 milyon dolar. 2013 ihracatı 130 milyon dolar büyüklüğe ulaştı."
AVRUPA DÜZELİYOR
Ekonomik krizin etkilerinin Avrupa pazarlarında etkisini yitirmeye başladığını vurgulayan Çelik, “İhracat pazarlarımızdaki hava olumlu. İyi durumda olduğumuz Fransa, Almanya gibi pazarlar olumlu gelişti.
İtalya’da olumlu belirtiler var. İngiltere’yi de dahil edersek Avrupa’ya olumlu bakıyoruz. Bu yıl iç pazarda toplam otobüs pazarının yüzde 35 daralmasını bekliyoruz. Geçen yıl Türkiye pazarında belediyelerin toplu alımlarının da etkisiyle 4 bin otobüs satıldı. Bu yıl 3 bin adedin altına iner” diye konuştu.
AMERİKA, TÜRK MARKALARI İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR PAZAR
Büyüklüğü nedeniyle tüm markalar için önemli bir pazar olan ABD’ye Ford Otosan’ın Transit Connect’in üretimini sonlandırması nedeniyle ihracatı şu anda durakladı. Tofaş’ın ABD’ye yapacağı Doblo ihracatının hazırlıklarıysa devam ediyor. Adana fabrikasında otobüs ve Mitsubishi lisansıyla hafif ticari araç üretimini sürdüren Temsa, 4 yıldır ABD’de satış yapıyor.
TEMSA SATILIK DEĞİL
Geçtiğimiz haftalarda medyada çıkan “Temsa satılıyor” haberi için de konuşan Dinçer Çelik, “Temsa Global, satılığa çıkmış veya müşteri arayan bir firma değil. Bazı konularda işbirliğine ihtiyacımız olabilir. Proje ortaklıkları şeklinde olabilir bu. Ama bu konuda da herhangi bir görüşmemiz yok. Hedefimiz 2015 sonunda tüm segmentlerde ana oyuncu olmak” dedi.
Adapazarı’ndaki hafif ticari araç üretimini Adana fabrikasına taşıdıklarını hatırlatan Çelik, şunları söyledi: “Geçen yıl 1.800 otobüs ve midibüs ürettik. Bunun yüzde 30’u ihracata gitti. Üretim kapasitemiz yıllık 4 bin otobüs ve midibüs, 3 bin 500 hafif ticari. Hedeflerimiz yüksek."Akşam
PAYI YÜZDE 9'A ÇIKTI
Sabancı Holding şirketlerinden olan Temsa Global'in otomotivin anavatanı ABD’de ilk kez 2010 yılında başlattığı ihracatta kendi sınıfındaki pazar payı yüzde 9’a yükseldi. Adana’daki fabrikasında ürettiği TS30 ve TS35 otobüs modellerinden geçen yıl 200 adetlik ABD ihracatı gerçekleştiren Temsa’nın en önemli müşterileri de teknoloji devleri Google, Yahoo ve Facebook oluşturuyor.
Şirket merkezlerini şehir dışına taşıyan firmalar, personelinin konforlu bir şekilde ulaşımını sağlamak için Temsa’nın araçlarını tercih ediyor. Bu yıl Google ve Facebook’a verdikleri araç sayısının daha da artacağını belirten Temsa Global Genel Müdürü Dinçer Çelik, “Şu anda iki şirket 15 aracımızla personelini konforlu bir şekilde taşıyor. Bu yıl araç sayısı artacak” açıklaması yaptı.
HEDEF 130 MİLYON DOLAR
Bu yıl ABD’de yeni bir modelin tanıtımını daha yapacaklarını kaydeden Çelik, şu bilgileri verdi: “2010 yılından bu yana bu pazardayız. Geçen yıl 200 adet satış yaptık. Bu yılki hedef 360 adet. ABD pazarına TS30 ve TS35 otobüslerimizi gönderiyoruz. Bu yıl bunlara TS45 modeli de katılacak. Geçen yıl bu ülkeye ihracatımız 50 milyon doları buldu. Bu yıl hedefimiz 100 milyon dolar. 2013 ihracatı 130 milyon dolar büyüklüğe ulaştı."
AVRUPA DÜZELİYOR
Ekonomik krizin etkilerinin Avrupa pazarlarında etkisini yitirmeye başladığını vurgulayan Çelik, “İhracat pazarlarımızdaki hava olumlu. İyi durumda olduğumuz Fransa, Almanya gibi pazarlar olumlu gelişti.
İtalya’da olumlu belirtiler var. İngiltere’yi de dahil edersek Avrupa’ya olumlu bakıyoruz. Bu yıl iç pazarda toplam otobüs pazarının yüzde 35 daralmasını bekliyoruz. Geçen yıl Türkiye pazarında belediyelerin toplu alımlarının da etkisiyle 4 bin otobüs satıldı. Bu yıl 3 bin adedin altına iner” diye konuştu.
AMERİKA, TÜRK MARKALARI İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR PAZAR
Büyüklüğü nedeniyle tüm markalar için önemli bir pazar olan ABD’ye Ford Otosan’ın Transit Connect’in üretimini sonlandırması nedeniyle ihracatı şu anda durakladı. Tofaş’ın ABD’ye yapacağı Doblo ihracatının hazırlıklarıysa devam ediyor. Adana fabrikasında otobüs ve Mitsubishi lisansıyla hafif ticari araç üretimini sürdüren Temsa, 4 yıldır ABD’de satış yapıyor.
KANADA'YA DA SATIŞ BAŞLIYOR
Yeni pazarlarla ihracat adetlerini yükseltmeyi planladıklarını anlatan Çelik, “Fransa, İtalya, Almanya, İsrail ve Amerika önemli pazarlarımız. Sırada Kanada ve Baltık ülkeleri var" dedi. TEMSA SATILIK DEĞİL
Geçtiğimiz haftalarda medyada çıkan “Temsa satılıyor” haberi için de konuşan Dinçer Çelik, “Temsa Global, satılığa çıkmış veya müşteri arayan bir firma değil. Bazı konularda işbirliğine ihtiyacımız olabilir. Proje ortaklıkları şeklinde olabilir bu. Ama bu konuda da herhangi bir görüşmemiz yok. Hedefimiz 2015 sonunda tüm segmentlerde ana oyuncu olmak” dedi.
Adapazarı’ndaki hafif ticari araç üretimini Adana fabrikasına taşıdıklarını hatırlatan Çelik, şunları söyledi: “Geçen yıl 1.800 otobüs ve midibüs ürettik. Bunun yüzde 30’u ihracata gitti. Üretim kapasitemiz yıllık 4 bin otobüs ve midibüs, 3 bin 500 hafif ticari. Hedeflerimiz yüksek."Akşam
0 Yorumlar