Bugüne kadar 1.0 litrelik EcoBoost motor seçeneğini hep küçük otomobillerde kullanan Ford, bu yüksek performanslı ve düşük hacimli motorun sınırlarını yeni Ford Mondeo modelinin motor seçeneklerinden biri olarak sunarak genişletecek.
Mondeo modeli Ford tarafından adeta üvey evlat muamelesi görüyor. Sürekli iyi notlar getiriyor ancak annesi hala onu tam bir hayal kırıklığı olarak tanımlıyor. Mondeo’nun durumu tam da böyle:
Ford’un Mondeo modeli neredeyse her yıl başarılı satış rakamlarına ulaşıp sınıf lideri oluyor, ancak sıkıcı görüntüsü ile bir türlü ön yargıları yıkamıyor. İşte bu yüzden de Ford, Mondeo modelini piyasada olduğu 1993 yılından bu yana tam 5 defa yeniledi.
Son jenerasyon Mondeo modelini 2012 yılında Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’nda büyük bir organizasyonla tanıtan Ford, günün sonunda insanların Mondeo’nun hala sıkıcı bir aile otomobili olduğunu düşünmemesi için böyle bir etkinliği gerçekleştirdi.
2012 yılında “Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü alan EcoBoost, direkt enjeksiyonlu benzinli motor ailesine üye ve Ford tarafından daha küçük motor hacmi ile daha fazla güç üretme üzerine tasarlandı. Ayrıca EcoBoost modeli diğer modellere göre %20’de daha az yakıt tüketecek.
3 silindirli direkt enjeksiyonlu turbo şarjlı EcoBoost, 1.0 litre hacme ve değişken kam mili zamanlamasına (Ti-VCT) sahip. Ecoboost’un 99 ve 123 beygirlik modelleri Mondeo modelinde tercih edilebilecek. Bu yıl piyasaya sürülmesi beklenen yeni Ford Mondeo, Avrupa’da 4 ve 5 kapılı seçenekler ile satışa sunulacak.
Ford tarafından açıklanan bilgilere göre yeni Mondeo modeli sınıfındaki en düşük yakıt tüketimine sahip olacak. 1.000cc’lik EcoBoost motorun 1,500 kg ağırlığındaki bir otomobil için yeterli olup olmayacağını ise araç satışa sunulduğunda görebileceğiz.(arabalar)
0 Yorumlar