BMW’nin yeni sportif modeli 4 Serisi, coupe versiyonun ardından üstü açık karoser seçeneğine de kavuşuyor.
Hem benzinli hem dizel motorlarla pazara sunulacak araç, performansıyla dikkat çekiyor Alman premium otomobil üreticisi BMW, en yeni modeli 4 Serisi’nin cabriolet (üstü açık) versiyonunu hazırladı.
Markanın D sınıfında mücadele eden model ailesi 3 Serisi’nin sportif (iki kapılı) versiyonları olan 4 Serisi, şık tasarımını coupeden sonra şimdi de cabrio versiyonda sunmaya başladı. Araç, birkaç ay içerisinde Türkiye’de de pazara sunulacak.
Coupe versiyonun dinamik çizgileri, sert bakışları ve sportif tasarım özelliklerini eksiksiz şekilde kullanan yeni 4 Serisi Cabrio, 3 parçalı katlanan tavanı açıkken de, kapalı haldeyken de çekici görünmeyi başarıyor.
5.1 litre tüketiyor Motor seçeneklerindeki tek dizel ünite 420d’de kullanılıyor. 2 litrelik turbo beslemeli dizel, 184 beygir güç ve 380 nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen araç, saatte 235 kilometrelik son hıza ulaşabiliyor.
Bu modelin ortalama tüketimi 5.1 litre olarak belirlenmiş. 306 beygirlik benzinli Yeni 4 Serisi Cabrio’nun zirvesinde 435i yer alıyor. 3.0 litrelik 6 silindirli benzinli ünite, 306 beygir güç ve 400 nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 5.6 saniyede tamamlayan bu versiyonun son süratiyse saatte 250 kilometreyle sınırlandırılmış. Aracın ortalama tüketimi 8.1 litre olarak belirlenmiş.
Diğer benzinli seçenek olan 428i ise 2.0 litre hacminde. 245 beygir güç ve 350 nm tork üreten 4 silindirli ünite, 6.8 litrelik ortalama tüketime sahip. 0-100 km/s ivmelenmesini 6.4 saniyede tamamlayan araç, saatte 250 kilometre sürate (elektronik olarak sınırlandırılmış) ulaşabiliyor. 20 saniyede açılıyor Yerini aldığı 3 Serisi Cabrio’ya göre boyutlarda önemli ölçüde değişikliğe gidilmiş.
4.64 metrelik uzunluk, önceki araca göre 26 milim uzatılırken, dingil mesafesinde 50 milimlik artış görülüyor. İz mesafelerindeyse (+ 45 milim ön, + 81 milim arka) belirgin bir genişlik hissediliyor. Aracın ağırlık merkezini düşürmek için de aracın taban yüksekliği 10 milim azaltılmış. Hard top tavan, 20 saniyede açılıp kapatılabiliyor.
Bu işlem sırasında saatte 18 kilometre hızın altında seyretmek yeterli. Aracın metal tavanı çok daha sessiz hale getirilmiş. Tavandaki ses emici kaplama sayesinde iç mekana sızan rüzgar gürültüsü, önceki modele göre 2 dB kadar azaltılmış.
Koltuklardaki WindBlock isimli boyun ısıtıcı da 3 farklı ayara sahip. Hem manuel hem otomatik Araçta modele özel geliştirilen 18 inçlik jantlar standart olarak yerini almış. Daha büyüğünü isteyenler için de 19 inçlik hafif alaşım jantlar unutulmamış. Araç 2’si benzinli toplam 3 farklı motor seçeneğiyle sunulacak.
Tamamı TwinPower Turbo teknolojisini kullanan motorlar standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş. Tüm motorlarda 8 ileri otomatik vites de opsiyonel olarak sunuluyor. Motorlarda Auto Start/Stop sistemi standart donanımlar arasına eklenmiş. BUGÜN
0 Yorumlar