MİNİ JCW AİLESİ SATIŞTA

Otomobil dünyasının sporcu markalarından MINI, yüksek performans isteyenler için iki farklı araca sahip. Hem Hatch hem Countryman versiyonları bulunan JCW ailesi, 200 beygirin üzerindeki gücüyle dikkat çekiyor. 

 İngiliz otomobil üreticisi MINI, tasarımı ve tarzıyla 2000’li yılların fenomenlerinden biri haline geldi. Aracın sevimli görünümünün altında gizlediği sporcu genleri, en güçsüz model olan One’da bile aracın çalıştığı andan itibaren kendini gösterirken, zirvedeki özel modeller adeta yarış otomobili heyecanını yollara taşıyor. 

Markanın kurucusu John Cooper’ın oğlu Michael Cooper tarafından kurulan John Cooper Works (JCW), zaten sporcu olan otomobilin sınırlarını zorlamak için 2000’de kuruldu. Markanın yarış araçlarını da hazırlayan JCW, MINI ailesinin zirve modellerine de tecrübelerini aktarıyor. 

Yakın zamanda Coupe versiyonunda da sunulacak olan JCW versiyonu, bugün itibariyle iki versiyonda satın alınabiliyor: MINI hatch ve Countryman. Benzer güçteki motorlara sahip araçlar, çekiş sistemleri ve farklı tarzlarıyla güce ulaşmak isteyenlere farklı alternatifler sağlıyor. 

Siyah üzerine kırmızı tavan Markanın sporcu genlerini en iyi şekilde taşıyan versiyon tartışmasız Hatch. Bu 3 kapılı hatchback araç, geniş hava girişiyle dikkat çeken ön tamponu, karoserin altını tamamen kaplayan plastik kaplamaları, kaslı arka tamponu ve siyah jantlarıyla dikkat çekiyor. 

Countryman de aynı tampon ve detaylara sahip. Siyahın kırmızıyla uyumunu iyi şekilde kullanan marka, siyah renkli araçta tavan, aynalar, fren kaliperleri ve motor kaputu üzerindeki şeritlerin kenarlarında kırmızı rengi tercih etmiş. 

Kırmızı renk, iç mekanda da yer buluyor. Jantlar farklı tasarlanmış Dışarıdan bakıldığında tek fark, jantlar. Hatch’te kullanılan 16 kollu jantlar yarış otomobillerini andırırken, Countryman’in 7 kollu jantları da çok şık görünüyor. 

Araçların tıpkı dış tasarımları gibi iç mekanları da uyumlu dizayn edilmiş. 3 kapılı model, alçak oturma pozisyonuyla ön koltuktakilere yeterli bir hacim sağlıyor. Arka bölümse baş olmasa da diz mesafesinde sıkıntılı. 

Countryman JCW’de ise böyle bir sorun yok. İri tasarımının nimetlerini kullanan araç, hem ön hem arkada ferah bir hacim vadediyor. Bagaj hacimlerinde de Countryman’in 340 litreyle 3 kapılı modelden tam 180 litre fazlasını sunuyor. İkisi de 6 ileri otomatik Söz ko­nu­su spor oto­mo­bil­ler ol­du­ğun­da en önem­li nok­ta kul­la­nı­lan mo­tor­lar. 

Mar­ka­nın 1.6 lit­re­lik tur­bo bes­le­me­li üni­te­si­ni kul­la­nan araç­lar, 6 ile­ri step­tro­nic isim­li oto­ma­tik şan­zı­man­la do­na­tıl­mış. 3 ka­pı­lı mo­del 211 bey­gir güç ve 260 nm tork üre­ti­yor. 1215 ki­log­ram­lık oto­mo­bi­lin 0-100 km/s iv­me­len­me­si sa­de­ce 6.5 sa­ni­ye sü­rü­yor. Ara­cın son sü­ra­tiy­se sa­at­te 238 ki­lo­met­re. 

Co­untr­yman JCW’­dey­se ay­nı mo­to­run 218 bey­gir güç 270 nm tork üre­ten ver­si­yo­nu kul­la­nı­lı­yor. 1505 ki­log­ram­lık şiş­man MI­NI, 0’dan 100 km/s hı­za 7 sa­ni­ye­de ula­şa­bi­li­yor. Sa­at­te 223 ki­lo­met­re sü­ra­te ka­dar ne­fe­si ke­sil­me­yen araç, 3 ka­pı­lı mo­del gi­bi ön­den çe­kiş­li de­ğil, 4 te­ker­lek­te çe­kiş sis­te­miy­le do­na­tıl­mış. 

Sakin kalabilen için tüketim makul seviyede Performans olarak boylarından büyük işler yapan ikili, yakıt tüketiminde de makul seviyede kalabiliyor. Fabrika verilerine göre Countryman JCW’nin ortalama tüketimi 7.9, Hatch’in ise 7.1 litre. 

Bu güç ve performanstaki araçlar için tüketim başarılı. Bizim denemelerimizde araçlar sırasıyla 9.1 ve 8.5 litrelik değerlere ulaştı. Sakin kullanımda tüketim her iki modelde de 7 litre seviyesine kadar düşebiliyor. Fakat performanslı kullanımda bu rakamı 2’yle çarpmakta fayda var. Hatch daha keyifli 

Araçların güçleri ve performans verilere yakın olsa da Hatch hafifliğin avantajını iyi kullanıyor. Hızlanma performansı belirgin şekilde iyi olan 3 kapılı araç, son sürate ulaşmada da daha aceleci davranıyor. Countryman’nin performansı da pek çok spor otomobilden başarılı. 

Yerden yüksek yapı, aracın virajlarda hafifçe yatmasına neden oluyor. Sert süspansiyon sistemi ve net tepkiler veren direksiyon sistemi sayesinde yol tutuş başarılı. 

Üstelik 4 tekerlekten çekiş sisteminin de çekiş avantajını iyi şekilde kullanabiliyor. Önden çekişli Hatch ise tam gaz girilen virajlarda yüksek torkun dezavantajını yaşıyor ve önden hafifçe kayıyor. 

Üstelik sert manevralarda arka bölüm de kayma eğiliminde. Fakat mükemmel direksiyon sistemi, aracın kontrolünü tamamen sürücüye veriyor. Deneyimli sürücüler bu hafif kaymaları kontrol ederek çok daha fazla keyif alabilir. Ayrıca Hatch modelin egzozundan yayılan sesler çok daha etkileyici ve düşük viteslerde kullanmaya teşvik ediyor. 

Pahalı oyuncaklar Gelelim yüksek performansın bedeline. MINI’nin JCW Hatch için belirlediği fiyat 97 bin 974 lira. Contryan JCW ise 128 bin liradan satılıyor. Fiyat karşılığında sunulan donanımlar oldukça başarılı. 

Fiyatlar araçların boyu ve sınıfı düşünüldüğünde çok yüksek. 200 beygir üzerinde güç üreten ve performansı yüksek modeller açısından bakıldığında bile fiyatların bir miktar yüksek kaldığını söylemeliyiz. 

Fakat MINI’nin lüks bir marka olduğu unutulmamalı. Ayrıca araçların, özellikle de Hatch modelin sunduğu sürüş keyfinin pek az rakibinde olduğunu söylemeliyiz. BUGÜN GAZETESİ

Yorum Gönder

0 Yorumlar