Peugeot'nun sedan modeli 301, 1.2 litrelik benzinli motoruyla düşük tüketim ve uygun fiyat denklemini çözmeyi başarıyor.
Geniş hacmiyle dikkat çeken aracın ortalama tüketimi 5.3 litre Fransız otomotiv üreticisi Peugeot, uzun süredir suskun olduğu sedan pazarına hızlı bir giriş yaptı.
Zorlu yol koşulları ve dayanıklılık özellikleriyle ön plana çıkan 301, makul fiyatı, zengin güvenlik donanımları ve geniş taşıma kapasitesiyle pastadan aslan payına almak için kolları sıvadı.
PSA Grubu'nun yeni platformunda üretilen araç, ilk kez 208'de kullanılmaya başlanan yeni 3 silindirli benzinli motoruyla fiyat/fayda denkleminin tam ortasında yer almayı başarıyor. 1.2 litrelik motor, dizelleri aratmayan tüketimi ve düşük vergi diliminin avantajını iyi kullanıyor.
İç hacim kıskandırıyor Bu hafta konuğumuz olan 301, küçük hacimli motoru ve orta seviye donanımıyla (Active) oldukça iddialı bir seçenek. Markanın sportif tasarım çizgilerine sahip olan 301, sedanlara özgü zarif görünümün de izlerini taşıyor.
4.44 metrelik uzunluk ve 1.78 metrelik genişliğiyle bu aracın B sınıfında olduğuna inanmak zor. İşin içine 2.65 metrelik aks mesafesi de katıldığında bu düşünce daha da pekişiyor. Dışarıda sportif olan tasarım, iç mekanda daha sade çizgilere yerini bırakıyor.
İç mekanda kullanılan malzemeler genel olarak sert plastikten üretilmiş. Ergonomiyi bozan ve vitesin etrafına yerleştirilen cam açma butonları dışında kokpitte her hangi bir sorun yok. Göstergeler rahat takip ediliyor, klima ünitesi de yeterli soğutma kapasitesine sahip.
İç mekanda hem ön hem de arka bölümde sunulan alan, bir üst sınıfı bile kıskandıracak kadar başarılı. Bagaj da 506 litrelik hacmiyle oldukça geniş. 10 beygir diyeti girmiş Peugeot 301, bize giriş motoru olan 1.2 litrelik benzinli üniteyle konuk oldu.
208 modellerinde 82 beygir güç üreten motor, 301'de biraz diyete girmiş ve 10 beygir kaybetmiş. 72 beygir güç ve 110 nm tork üreten ünite, aracı taşımakta zorlanmıyor. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor, aracı 0'dan 100 km/s sürate 14.2 saniyede ulaştırıyor. Maksimum süratse saatte 160 kilometre olarak belirlenmiş. 3 silindirli motorların titreşimli çalışma karakterinden uzak olan motor, V8 üniteleri andıran hırıltılı sesiyle keyifli bile olabiliyor. Ara hızlanmalar sıkça vites değiştirmeyi gerektirse de genel olarak performans yeterli denilebilir. Menzil 940 kilometre Motor asıl hünerini tüketim değerlerinde gösteriyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 5.3 litre olan motorla biz de bu değeri yakalamayı başardık. 50 litrelik depoyla menzil yaklaşık 940 kilometre. Küçük hacimli benzinli motorun bir diğer avantajı da en düşük vergi diliminde yer alması.
Peugeot'nun 301 için belirlediği başlangıç fiyatı 31 bin 600 lira. Bize konuk olan Active donanımlı versiyon ise 33 bin 500 liralık etikete sahip.
Aynı donanıma sahip 1.6 litrelik benzinli versiyon için 35 bin 600, dizel içinse 41 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Tüketim olarak iki versiyonun arasında bulunan baz motor oldukça başarılı bir seçenek.
Aracın standart donanımında bile ABS, ASR, ESP, çift hava yastığı, Cruise Control, klima, radyo/CD/mp3 çalar, yol bilgisayarı ve gündüz farları yer alıyor.GÖKHAN KARA/BUGÜN GAZETESİ
0 Yorumlar