BEST İN CLASS CARS OF 2012

2012’de Euro NCAP Avrupa pazarında satılan 36 aracın sonuçlarını yayınladı. 

Beş yıldız alan sekiz araç dört ayrı puan kriterinin (yetişkin yolcu koruma, çocuk yolcu koruma, yaya koruma ve güvenlik yardım sistemleri) tamamında yüksek puanlar aldı. 

2012’deki üstün güvenlik performansları nedeniyle kurum tarafından tavsiye edilen sınıflarının en iyisi araçlar şunlar: 
Renault Clio – Süper Mini (B-segmenti) 
Volvo V40 – Küçük Aile (C-segmenti) 
BMW 3 Series – Büyük Aile (D-segmenti) 
FIAT 500L ve Ford B-MAX – Küçük MPV (M-segmenti) 
Ford Kuga – Küçük Arazi 4x4 (J-segmenti) 
Hyundai Santa Fe – Büyük Arazi 4x4 (J-segmenti) 
Ford Transit – İş ve Aile Vanları (M-Segmenti) 

FIAT 500L ve Ford B-MAX küçük MPV araç kategorisinde Sınıfının En İyisi unvanını paylaşıyorlar. 
Volvo V40 şu ana kadar Euro NCAP tarafından test edilen araçlar arasında en yüksek kombine puana ulaşırken, geçen yılın düşük ‘güvenlik performansı’ gösteren araçları Jeep Compass ve Renault Trafic oldu. 

Bu araçların ikisi de en yeni kriterler karşısında ancak iki yıldız alabildi. 2012’nin ikincileri Süper Mini kategorisinde Ford Fiesta; Küçük Aile kategorisinde Opel Mokka, Büyük Aile kategorisinde Volvo V60 Şarj Edilebilir Hibrit, Küçük Arazi 4x4 kategorisinde Subaru Forester ve Büyük Arazi 4x4 kategorisinde de Range Rover oldu. Euro NCAP ilk defa popüler İş ve Aile Vanı kategorisindeki karşılaştırmalı test sonuçlarını yayınladı. 

Ford Transit Euro NCAP’tan toplamda beş yıldız ve sınıfının en iyisi unvanı almayı başaran ilk van oldu. Bu yeni kategorideki ikinciler FIAT Scudo ve ikizleri Citroen Jumpy ve Peugeot Expert oldu. Bu üç aracın hepsi üç puan aldı. 

 Üreticiler yeni güvenlik teknolojileri sundukları ve sürekli tasarımlarını geliştirdikleri için Euro NCAP’de yıldız değerlendirmelerine yeni güncellemeler yapacak. Haziran 2012’de Euro NCAP hayat kurtaran Otonom Acil Durum Freni (AEB) sistemlerinin Avrupa’da daha fazla araçta kullanılmasını desteklemek amacıyla bu sistemleri yıldız değerlendirmesine dâhil etmeye karar verdiğini açıkladı. 

Kuruma göre şu anda sınırlı sayıda otomobil üreticisi araçlarında AEB sunduğu için daha sıkı gereksinimler ve artan tüketici talebi otomobil üreticilerini zorlayacak. Euro NCAP Genel Sekreteri Michiel van Ratingen şöyle dedi: ‘Euro NCAP şu anda araçlarında daha yüksek seviyede yolcu koruması sunan bazı üreticilerin çabalarını takdir ediyor, fakat günümüzde güvenlik, çarpışma anında yolcuları korumaktan daha fazlasını ifade ediyor. 

Testlerimizi ve önemli aktif güvenlik sistemlerine dair değerlendirmelerimizi genişletmekteki amacımız, bütün yol kullanıcılarını bilgilendirerek, gelişmiş sistemleri olan güvenli araçlardan, en ekonomik yolla yararlanabilmelerine imkan tanımak ve trafik kazalarının azaltılmasına katkıda bulunmak.” Euro NCAP bu yıl şimdiden, sürücü tarafından ayarlanan hız sınırlama cihazlarına yönelik önceki protokolü temel alarak, Zeki Hız Yardımını (ISA) güvenlik değerlendirmesine dâhil etti. 

Euro NCAP ayrıca çocuk güvenliği değerlendirmesini de otomobillerin en popüler çocuk koltukları ile ne kadar uyumlu olduğunu ölçen kapsamlı bir değerlendirmeyle genişletti.NTVMSNBC

Yorum Gönder

0 Yorumlar