ikinci nesil i30 ise C-segmentine markanın gelişmiş tasarımını, daha yüksek performansı, daha fazla dinamizmi, daha fazla donanımı, daha düşük yakıt tüketimini ve emisyon değerlerini getiriyor.
Tasarımı Almanya-Rüsselsheim’daki Hyundai Avrupa Teknik Merkezi’nde hazırlanan ve Çek Cumhuriyeti’ndeki son teknolojiye sahip Nošovice fabrikasında üretilen yeni nesil i30,
Hyundai tarafından Avrupa pazarı için özel olarak geliştirilen en yeni model. İlk jenerasyon i30, lansmanı yapıldığında Hyundai için yepyeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyordu. Yeni nesil i30 ise, Avrupa’nın dört bir yanında markanın bilinirliğini daha da artırma konusunda önemli bir rol oynayacak.
Yeni nesil i30, önceki araca göre daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir otomobil. Kabin içi kullanışlılığından hiç taviz vermeden daha sportif ölçülere kavuşan yeni i30, 4300 mm ile önceki modele göre 20 mm daha uzun, 5 mm daha geniş (1780 mm) ve ve 10 mm daha alçak (1470 mm). Orijinal i30 modelinin, C-segmentinin en uzun dingil mesafelerinden biri olan 2650 mm’lik dingil mesafesi, yeni nesil i30’da da aynen korunuyor. Ancak boyutlar ve yenilenen kullanım alanı sayesinde hem ön hem de arka yolcular için daha geniş bir iç hacim sunuluyor.
Yeni nesil i30’un daha atletik görünümünün arkasındaki temel faktör, önemli ölçüde artan iz genişliği. Gövde 5 mm genişletilirken ön ve arka iz genişlikleri sırasıyla 17 mm ve 24 mm artırıldı. Böylelikle jant ve lastikler dışa doğru kaydırılarak çamurluklarla aynı hizaya getirildi ve hem otomobilin daha estetik bir görünüme sahip olması sağlandı hem de yol tutuşu artırıldı.
Ön camın alt çizgisi, öne doğru 84 mm ve aşağı doğru 26 mm kaydırılarak eğim açısı artırıldı ve böylece rüzgâr direnci ve aerodinamik sürtünme azaltılmış oldu. Bu sayede otomobilin sürtünme katsayısının sadece 0,30 olması sağlandı. Ayrıca ön, yan ve arka camların altında kalan kısımların krom kaplaması ve beş kollu alaşım jantlar da yeni nesil i30’a ek bir incelik kazandıracak şekilde hazırlandı.
Yeni Hyundai i30 için altı motor seçeneği
Her bir pazarın tercihine bağlı olarak yeni nesil i30, genişletilmiş altı adet motor seçeneğiyle birlikte satışa sunulacak. Bunların üçü dizel, üçü de benzinli motor olacak. Motorlar, 90 PS’den 135 PS’ye kadar uzanan güce sahip olacak.
Türkiye’de ilk etapta dizel motorun en güçlü seçeneği olan 128 PS’lik 1.6 litre dizel ve benzinli motorların en güçlü ünitesi olan 135 PS’lik 1.6 GDI satışa sunulacak. Bu motorların ikisi de isteğe bağlı olarak 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzımanla alınabilecek.
Hyundai, yüksek verimliliğe sahip olan 1.6 litre hacimli değişken geometrili turbo (VGT) sistemli dizel motorunun, serinin en çok beğenilen motoru olacağına inanıyor. 4.000 d/d’de 128 PS maksimum güç ve 1900 ile 2750 d/d arasında 260 Nm maksimum tork üreten 1582 cc’lik bu geliştirilmiş motor ile yeni nesil i30, 0’dan 100 km/s hıza manuel şanzımanla 10,7 saniye gibi kısa bir sürede çıkıyor ve 197 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
Bununla birlikte, 100 km’de yaklaşık 4 litreye kadar düşen tüketimiyle aynı zamanda tutumlu olacağını da gösteriyor.
Hyundai’nin Blue Drive™ ismiyle geliştirdiği teknolojilerin eklenmesi, yeni nesil i30’un verimliliğini optimize ediyor ve emisyon miktarını azaltıyor. Hem dizel hem de benzinli modellerle birlikte satışa sunulan bu teknolojiler, entegre dur-kalk sistemini (ISG), düşük yuvarlanma direncine sahip lastikleri ve Alternatör Yönetim Sistemini (AMS) içeriyor. Bu teknolojiye sahip olan 128 PS gücündeki dizel motor, manuel şanzımanla sadece 97 g/km’lik CO2 açığa çıkarıyor ve böylece segmentinin en iyi güç-verimlilik oranına sahip oluyor.
Benzinli motorlar da performans ve ekonomiyi en iyi şekilde sunuyor. Yeni nesil ‘Gamma’ serisi 1.6 litre GDI motor, güç ve tork üretimini maksimuma çıkarırken yakıt tüketimini ve emisyon miktarını minimuma düşüren teknik yönden gelişmiş ‘direkt enjeksiyon’ özelliğine sahip. 1591 cc hacmindeki bu motor, 6300 d/d’de 135 PS maksimum güç ve 4850 d/d’de 164 Nm maksimum tork üretiyor. Yeni i30, bu motor ve 6 ileri manuel şanzıman ile 0’dan 100 km/s hıza sadece 9,9 saniyede çıkacak ve 100 km’de 5,7 litre ortalama yakıt tüketecek.
Geliştirilmiş yol tutuş ve değişken hidrolik direksiyon
Yeni i30, artırılan dinamizminin bir parçası olarak FLEX STEER sistemi ile yenilikçi bir seçenek sunuyor. Bu sistem, Konfor, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş karakteri sunuyor ve sürücüye direksiyon desteği ve tepki seviyesini ayarlama imkânını sağlıyor.
Böylelikle sürücü, mevcut sürüş koşulları ve kişisel tercihlerine göre yolculuğun daha keyifli geçmesi amacıyla en uygun seçimi yapabiliyor. Standart olan bu elektrik destekli direksiyon sistemi sayesinde yeni nesil i30, 10,6 metrelik dönüş çapını 2,85 turla tamamlıyor.
Yeni nesil i30’un tam bağımsız mükemmel süspansiyon sisteminde önde McPherson kovanları arkada ise çok kollu bağlantı kullanılıyor. Hem ön hem de arka süspansiyon, geometrik olarak optimize edilen ve genişleyen iz mesafesinden faydalanıyor ve çok daha iyi hâkimiyet ile yol tutuş sunuyor.
5 Yıldızlı güvenlik özellikleri
Hyundai için güvenlik en önemli kriterlerden biri ve yeni nesil i30, yolcularına, diğer sürücülere ve yayalara maksimum koruma sağlayacak en son aktif ve pasif güvenlik teknolojilerini sunuyor. Aktif güvenlik özellikleri arasında ESP (Elektronik Stabilite Programı), VSM (Araç Stabilite Yönetimi), BAS (Fren Destek Sistemi) destekli ABS, aracın yokuşta geri kaymasını önleyen HAC sistemi ve acil frenlerde stop lambalarının yanıp sönmesini sağlayan ESS sistemi yer alıyor.
Sürüş güvenliği için diğer araçlar tarafından farkedilmek önemli olduğu için yeni nesil i30’da LED gündüz sürüş farları ve sürücünün gece görüşünü optimize eden opsiyonel AFLS (Adaptif Ön Aydınlatma Sistemi) farları bulunuyor. Araç geri vitese takıldığında ise bagaj kapağındaki logo açılarak altında gizli olan geniş açılı arka görüş kamerasıyla engeller net olarak iç dikiz aynasındaki ekrandan görülebiliyor.
Pasif güvenlik sistemleri göz önünde bulundurulduğunda, yeni nesil i30’un gövde yapısında yüksek mukavemetli çelik kullanılıyor. Ayrıca gövdede maksimum rijitliği sağlamak amacıyla ön veya arka süspansiyona monte edilmiş üç adet yeni travers kol yer alıyor. Ön kapıda çalınmaya karşı güçlendirilmiş kirişler, B-sütunu ile tavan arasında genişletilmiş bağlantı ve çelik destekli marşpiyeler bulunuyor.
Tüm yeni nesil i30’larda standart olarak ön, yan ve tam boy perde olmak üzere altı adet havayastığı yer alıyor. Ayrıca sürücü diz hava yastığı da üst donanım paketinde ek olarak alınabiliyor.
Yeni nesil i30’un mevcut güvenlik özellikleri, Hyundai’nin güvenlik konusunda sahip olduğu mükemmel geçmişini daha da güçlendiriyor. Hyundai, önceki model de dahil olmak üzere şu an Avrupa’daki mevcut ürün yelpazesindeki tüm araçları gibi yeni i30’un da Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız almasını planlıyor.
Zengin donanım
Yeni nesil i30’un standart özelliklerinin kalitesi ve zenginliği için Hyundai’nin yeni D-segment otomobili i40’a bakmak yeterli. Yeni nesil i30’un sürücülerini cezbedecek yeni özellikleri arasında anahtarsız giriş ve çalıştırma, 10 ayrı yöne otomatik hareket edebilen elektrikli sürücü koltuğu, elektronik park freni ve hız sabitleyici, çift bölgeli klima, arka koltuk yolcuları için havalandırma kanalı ve panoramik cam tavan yer alıyor.
Modele bağlı olarak, yeni nesil i30’un müşterilerine standart olarak sunduğu ekipmanlar arasında yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, 60/40 oranında katlanabilir arka koltuk, direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen MP3 çalarlı RDS radyo, iPod, harici ve USB bağlantısı, altı hoparlörlü ses sistemi ve çok fonksiyonlu yol bilgisayarı yer alıyor.
Yeni nesil i30, Avrupa’da iki opak, yedi metalik renk ve iki sedef rengi olmak üzere toplam 11 adet gövde rengi seçeneği ile üretilecek. Bu renklerden 9 tanesi Türkiye’ye ithal edilecek ve özellikle yeni renkler i30’a daha da diri bir görünüm kazandıracak. Kabin içinde ise i30’da siyah ve bej olmak üzere iki farklı döşeme rengi alınabilecek. Standart pakette kumaş döşeme sunulurken üst pakette kumaş-deri karışımlı döşeme yer alacak.
0 Yorumlar