PSA PEUGEOT CİTROËN VE GENERAL MOTORS DÜNYA ÇAPINDA STRATEJİK BİR İTTİFAK KURUYOR

İki şirketin güç birliğinden ve know-how’undan yararlanan ittifak iki ortağın kârlılığına katkıda bulunacak ve Avrupa’daki rekabet güçlerini önemli ölçüde iyileştirecek.

Bu ittifakın iki temel dayanağı: teknoloji paylaşımı, ürün geliştirme, ortak platform, parça ve modül paylaşımları ile global bir satın alma ortaklığı yaratmak.

Yıllık satın alma hacmi toplam 125 Milyar dolar olacak anlaşma çerçevesinde her iki şirkette pazardaki satışlarını bağımsız olarak ve rekabet koşulları ile devam ettirecekler.

Bunlara ilaveten, ittifak iki şirkete de daha fazla alanda işbirliği yaratma imkanı verecek.

Bu İttifak çerçevesinde, PSA Peugeot Citroën’in, bir bankalar birliği tarafından verilen teminata konu olan ve Peugeot aile grubunun bir iştirakini de içeren yaklaşık 1 Milyar Avroluk rüçhan haklı bir sermaye arttırımı yapması öngörülüyor.

Bankalar birliği böylece İttifakın başarısına olan güvenini gösteriyor. PSA Peugeot Citroën Grubu’nun yönetim tarzına ilişkin özel hüküm içermeyen bu anlaşma çerçevesinde, General Motors sermayeye %7 oranında iştirak edecek ve böylece Peugeot aile grubunun arkasından PSA Peugeot Citroën’in ikinci büyük hissedarı olacak.

General Motors Başkanı Dan Akerson “Bu ortaklık şirketlerimiz için müthiş bir fırsat oluşturuyor” dedi ve ekledi “her iki şirketin kendi programlarını tamamlayan birleşmenin yarattığı sinerji ile General Motors, uzun vadede ve kalıcı olarak Avrupa’daki karlılığını arttıracak”.

PSA Peugeot Citroën İcra Kurulu Başkanı Philippe Varin: “Bu İttifakın kurulması potansiyel sinerji açısından zengin ortaklık oluşumu sayesinde gruplarımız için heyecan veren bir an. Tarihsel hissedarımızın desteğinden ve PSA Peugeot Citroën sermayesine yeni prestijli bir hissedarın girişinden güç alan şirket bu İttifaktan en kısa sürede tam fayda sağlamak için tamamen seferber oldu” şeklinde beyanda bulundu.

Anlaşmanın hükümlerine göre, volüm etkisinden yararlanmak, yeni teknolojilerin geliştirilmesine ve CO2 emisyonlarına bağlı maliyetleri azaltmak ve performansı artırmak üzere, PSA Peugeot Citroën ve General Motors dünya bazında bazı platformları, modülleri ve aksamları paylaşacaklar. Platform paylaşımları iki grubun sadece dünya ölçeğinde uygulamalar geliştirmesini değil, fakat aynı zamanda en düşük maliyetle geniş çaplı Avrupa programlarını uygulamaya koymalarını sağlayacak.

İlk aşamada, PSA Peugeot Citroën ve General Motors küçük ve orta boy otomobiller, MPV ve SUV modeller üzerinde yoğunlaşacaklar. Daha sonra, iki ortak aynı zamanda düşük CO2 emisyonlu araçlarla ilgili yeni bir platformu ortaklaşa geliştirmeyi öngörüyorlar. Ortak bir platform üzerinde yükselecek olan ilk modeller 2016 yılından itibaren ticarileştirilecek.

Bu İttifak her iki grubun kârlılıklarını arttırmak için Avrupa’da hazırlanan performans planlarını, onların yerine geçmeden güçlendiriyor.

Anlaşma PSA Peugeot Citroën ve General Motors’un, tedarikçilerden hammadde, parça ve hizmet alımları için dünya ölçeğinde bir tek ve ortak satın alma yapısı şeklinde faaliyet göstermelerini sağlayacak ve böylece uzmanlıklarının, volümlerin, platformların ve standart parçaların ortak kullanım olanağından yararlanacaklar. General Motors’un süreçlerinin ve organizasyonel yapısının sağlamlığı, PSA Peugeot Citroën’in uzmanlığı ile birleşerek, iki şirketin satın alma operasyonlarının değerini ve etkinliğini anlamlı şekilde güçlendirecekler.

Ayrıca, İttifak lojistik ve nakliye gibi ilave işbirliği alanları tasarlıyor. Bu amaçla, General Motors PSA Peugeot Citroën’in bağlı ortaklığı Gefco ile Avrupa ve Rusya’da lojistiğinin sağlanması amacıyla stratejik ve ticari işbirliği yapmayı tasarlıyor.

Önümüzdeki beş yıl içinde İttifak’tan beklenen sinerjilerin toplam tutarı yılda yaklaşık iki Milyar Dolar olacaktır. Bu sinerjilerin ilk iki yılda sınırlı olmakla birlikte, geniş ölçüde model yenileme programlarına tekabül etmesi planlanıyor. Sinerjilerin iki şirket arasında eşit şekilde dağılması öngörülüyor.

İttifak eşit şekilde iki şirketin yöneticilerinden oluşan ortak bir yönetim komitesi tarafından yönetilecek.

İttifak uygulama anlaşmaları personel temsilcisi kurumların bilgilendirilmesi ve kendilerine danışıldıktan sonra akdedilecek.

İttifakın hayata geçirilmesi rekabet kurumlarının onayına tabi olacak.

Sermaye artırımı broşürde yer alan finansal piyasa denetim kurumlarının onayının alınmasını gerektirecek.

General Motors hakkında
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) 30 ülkede faaliyet gösterdiğinden, General Motors ve ortakları en önemli ve umut veren pazarlarda lider konumunda bulunuyorlar. General Motors’un marka portföyü başta Chevrolet ve Cadillac markaları olmak üzere, aynı zamanda Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall ve Wuling markalarını içeriyor.

Grup ile emniyet, güvenlik ve gömülü veriler konusunda ve dünya lideri OnStar dahil bağlı ortaklıkları hakkında daha fazla bilgi için: http://www.gm.com

PSA Peugeot Citroën hakkında
Peugeot ve Citroën gibi dünya çapında ünlü iki markadan güç alan Grup 2011’de tüm dünyada %42’si Avrupa dışında olmak üzere toplam 3,5 milyon araç sattı. Avrupa’nın ikinci büyük otomobil üreticisi PSA 2011’de 59,9 Milyar Avro ciro gerçekleştirdi. PSA Peugeot Citroën 160 ülkede faaliyet gösteriyor.

Grup 2011 yılında araştırma ve geliştirme alanında 2 Milyar Avro’nun üzerinde harcama yaptı. Faaliyetleri finansman (PSA Peugeot Citroën Finans Bank), lojistik (Gefco) ve otomobil donanımları (Faurecia) alanlarını da kapsıyor.

Yorum Gönder

0 Yorumlar