Rekabet Kurulu, Varan Turizm'in Ulusoy'a satışına onay verdi. Böylece 65 yıllık Varan markası Ulusoy Grubu'nun bünyesine katılmış oldu.
Rekabet Kurulu'ndan bugün yapılan açıklamada, 'birleşmeye hâkim durum yaratılması veya mevcut hâkim durumun güçlendirilmesi ve böylece rekabetin önemli ölçüde azaltılması sonucuna yol açmayacağından izin verildi' denildi.
Geçtiğimiz yıl içerisinde satışa çıkan Varan'a önce Metro Turizm talip olmuş ancak satış gerçekleşmemişti.
Daha sonmra devreye sektörün diğer bir devi olan Ulusoy girmiş ve Aralık ayı başında satış anlaşması imzalanmıştı.
Ulusoy Seyahat Genel Müdürü Mustafa Yıldırım, o dönem yaptığı açıklamada, Varan markasının devam edeceğini belirterek, "Yıllardır Varan’la paralel giden iki şirketiz. İki markanın yan yana gelmesi sinerji yaratacak" demişti.
Yıldırım şöyle konuşmuştu:
"Ulusoy Holding çatısında Ulusoy-Varan-Bosfor üçlüsü olarak UVB adıyla yeni bir oluşum kuracağız. Havaş ve Çelebi’de olduğu gibi yer hizmetlerinde var olacağız. Bu oluşumla HAVAŞ ve Çelebi’de olduğu gibi yer hizmetleri alanında hizmet vereceğiz. Her marka şehirlerarası yolcu taşımayı kendi isimleri ile yapacak ama yer hizmetleri UVB’den verilecek."
Sektörün gözdeleri arasındaydı
Bir dönem en gözde otobüs firması olarak adından söz ettiren ve pek çok işadamının gıpta ile baktığı bir marka olan Varan, 2002 Nisan'ında kurucusu Nevzat Pekuysal'ın vefatından ve havayollarının da devreye girip güçlenmesinden sonra sektörde zor günler geçirmeye başlamıştı. Sektörün en çok bilinen markalarında biri olarak bilinen Varan, kimi zaman pahalılığı, kimi zaman ise müşteri seçmesi nedeni ile seçici davrandığı yönünde eleştirilmişti
Türkiye’de otobüsçülük sektörünün gelişimine ve yakın tarihimize çok kısa olarak bakmak gerekirse Bursa imalatı kamyondan bozma “çatma kasa” olarak adlandırılan otobüsler ile kurulan sektör, Super Man ve Mercedes O302 rekabeti ardından Mercedes hakimiyeti ile geçen yıllara, Mitsubishi’nin Maraton modeli ile gelen değişim rüzgarlarına, kısa bir süreliğine de olsa çift katlıların popülaritesine ve ardından yine Mercedes’in O403 ile efsaneleşmesine şahit oldu.
Tüm bu yıllarda Varan Turizm sektörün yapı taşlarından ve belirleyicilerinden biriydi. Ulusoy ile birlikte sektörde verdiği A+ hizmetin ardı sıra distribütörü olduğu Setra otobüsler ile de adından çokça söz ettirdi.
Yılda 1.5 milyon yolcu
Türkiye çapında 230 bilet satış noktası, bini aşkın personel, kişiye özel TV, internet bağlantısı, uydu ve cep telefonu kullanımının serbest olduğu Varan Turizm'in 350 araçlık filosu bulunuyor. Yılda 1.5 milyon yolcu taşıyan şirket Marmara, Ege, Akdeniz, Orta Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde 692 güzergahın yanı sıra Avusturya, Bulgaristan ve Almanya’ya düzenli sefer düzenliyor.HÜRRİYET
Rekabet Kurulu'ndan bugün yapılan açıklamada, 'birleşmeye hâkim durum yaratılması veya mevcut hâkim durumun güçlendirilmesi ve böylece rekabetin önemli ölçüde azaltılması sonucuna yol açmayacağından izin verildi' denildi.
Geçtiğimiz yıl içerisinde satışa çıkan Varan'a önce Metro Turizm talip olmuş ancak satış gerçekleşmemişti.
Daha sonmra devreye sektörün diğer bir devi olan Ulusoy girmiş ve Aralık ayı başında satış anlaşması imzalanmıştı.
Ulusoy Seyahat Genel Müdürü Mustafa Yıldırım, o dönem yaptığı açıklamada, Varan markasının devam edeceğini belirterek, "Yıllardır Varan’la paralel giden iki şirketiz. İki markanın yan yana gelmesi sinerji yaratacak" demişti.
Yıldırım şöyle konuşmuştu:
"Ulusoy Holding çatısında Ulusoy-Varan-Bosfor üçlüsü olarak UVB adıyla yeni bir oluşum kuracağız. Havaş ve Çelebi’de olduğu gibi yer hizmetlerinde var olacağız. Bu oluşumla HAVAŞ ve Çelebi’de olduğu gibi yer hizmetleri alanında hizmet vereceğiz. Her marka şehirlerarası yolcu taşımayı kendi isimleri ile yapacak ama yer hizmetleri UVB’den verilecek."
Sektörün gözdeleri arasındaydı
Bir dönem en gözde otobüs firması olarak adından söz ettiren ve pek çok işadamının gıpta ile baktığı bir marka olan Varan, 2002 Nisan'ında kurucusu Nevzat Pekuysal'ın vefatından ve havayollarının da devreye girip güçlenmesinden sonra sektörde zor günler geçirmeye başlamıştı. Sektörün en çok bilinen markalarında biri olarak bilinen Varan, kimi zaman pahalılığı, kimi zaman ise müşteri seçmesi nedeni ile seçici davrandığı yönünde eleştirilmişti
Türkiye’de otobüsçülük sektörünün gelişimine ve yakın tarihimize çok kısa olarak bakmak gerekirse Bursa imalatı kamyondan bozma “çatma kasa” olarak adlandırılan otobüsler ile kurulan sektör, Super Man ve Mercedes O302 rekabeti ardından Mercedes hakimiyeti ile geçen yıllara, Mitsubishi’nin Maraton modeli ile gelen değişim rüzgarlarına, kısa bir süreliğine de olsa çift katlıların popülaritesine ve ardından yine Mercedes’in O403 ile efsaneleşmesine şahit oldu.
Tüm bu yıllarda Varan Turizm sektörün yapı taşlarından ve belirleyicilerinden biriydi. Ulusoy ile birlikte sektörde verdiği A+ hizmetin ardı sıra distribütörü olduğu Setra otobüsler ile de adından çokça söz ettirdi.
Yılda 1.5 milyon yolcu
Türkiye çapında 230 bilet satış noktası, bini aşkın personel, kişiye özel TV, internet bağlantısı, uydu ve cep telefonu kullanımının serbest olduğu Varan Turizm'in 350 araçlık filosu bulunuyor. Yılda 1.5 milyon yolcu taşıyan şirket Marmara, Ege, Akdeniz, Orta Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde 692 güzergahın yanı sıra Avusturya, Bulgaristan ve Almanya’ya düzenli sefer düzenliyor.HÜRRİYET
0 Yorumlar