RENAULT TÜRKİYE 2011 SONUÇLARI AÇIKLANDI

Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ile toplam pazarda birinciliği elde etti.

Renault markası 2011 yılında 13. kez binek otomobil pazarı liderliğini devam ettirdi. Renault Symbol binek otomobil pazarında en çok satılan model ünvanını 2011 yılında da korudu.

Renault toplam pazarda % 13,8 pazar payı ile geçen yıla göre 1,3 puanlık artış ile pazar payını en fazla arttıran marka oldu.

Hafif ticari araç pazarında Renault, 2011 yılında geçen yıla göre satışlarını %32 oranında arttırarak %9,28 pazar payı elde etti.

Türkiye, 2011 yılında uluslararası platformda, İtalya’yı geride bırakarak Renault Grubu’nun beşinci büyük pazarı oldu. İstanbul Boğaziçi Şube ise 11 bin 915 adetlik satış rakamı ile, global sıralamada Renault şubeleri arasında 1.liği elde etti.

Dacia Duster Mart - Aralık 2011 döneminde SUV segmentinde lider oldu.
2011 yılında 330 bin 994 adet otomobil üretimiyle Türk Otomotiv Sanayisi toplam üretiminin dörtte birini otomobil üretiminin ise yarısından fazlasını gerçekleştiren Oyak Renault, otomobil üretiminde liderliğini 14. yılda da sürdürdü.

2011 yılında en çok ihracat yapan otomobil üreticisi de Oyak Renault Otomobil Fabrikaları oldu. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 225 bin 285 adet otomobil ve 105 bini aşan motor ihracatıyla Türk Otomotiv Sanayisinde bir kez daha liderliği elde ederek Türkiye’nin en büyük ihracatçıları arasında yer almayı sürdürdü.

Renault Grubu binek + hafif ticari pazarda yeniden lider

Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında tarihi bir rekora imza attı. 140 bin 827 adet binek + hafif ticari satış rakamı ile, 2010 yılına göre %22 fazla araç satışı gerçekleştirdi. Pazar payını ise, 2010 yılına göre 1,3 puan arttırarak toplamda %16,3* pazar payına ulaştı.

2005 yılına kadar toplam pazarda liderliği elinde tutan Renault Grubu ( Renault + Dacia ), bu sonuçlarla binek + hafif ticari pazarda 2011 yılında, yeniden birinciliği elde etti. .

13. kez binek otomobil pazar lideri

Türkiye’nin her kesiminden binlerce ailenin ortak tutkusu olan Renault markası, 13. kez binek otomobil pazarı liderliğini elde ediyor. 2011 yılında Renault, gerçekleştirdiği 94 bin 360 adedi binek, 25 bin 128 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 119 bin 488 adet satış kaydetti ve toplam pazardan %13,8, binek pazardan %15,7 pay aldı.

Binek otomobil pazarında en çok satılan model ünvanını Symbol 37 bin 478 adetle elde ederken Fluence, 30 bin 287 adet ile Türkiye’nin en çok satılan otomobilleri arasında 4. sırada yer aldı.

Renault, toplam 260 noktada bulunan Satış ve Satış Sonrası hizmetleriyle Türkiye’nin en büyük şebesine sahip.

Renault, binek otomobil pazarında segment bazında başarılı sonuçlar elde etti

Türkiye’de satılan her 2 yerli üretim araçtan 1’i Bursa’da üretilen Renault modeli. Renault markasının Türkiye satışlarının %48,4’ünü yerli araçlar oluşturuyor. Binek + hafif ticari araç toplamında ise satılan her 4 yerli araçtan biri Renault markasına ait.

2011 yılında Renault markasının diğer modelleri de segmentlerinde başarılı sonuçlar elde etti. Megane, C2 orta sınıf hatchback segmentinde %10,6 pay ile 4. sırada yer aldı. Megane Sport Tourer %4,6 pay elde ederek yılı, C3 orta sınıf station wagon segmentinin lideri olarak tamamladı.

Diğer taraftan Clio Grand Tour da B3 küçük sınıf station wagon segmentinde ilk sırada yerini aldı. 2011 yılı Ocak ayında lansmanı gerçekleştirilen Renault markasının üst segment modeli Latitude ise, manuel ve dizel motor seçeneğinde segmentinde en çok satılan model oldu.

Satılan her 6 Renault binek otomobilden 1’i EDC otomatik vites

Otomatik vites kutusunun kullanım rahatlığı ve konforu, manuel vites kutusunun ekonomisini birarada sunan EDC (Efficient Dual Clutch) vites kutusu 2011 yılında tüm Megane ailesi, Fluence ve Grand Scenic modellerinde pazara sunuldu. EDC vites seçeneği, Renault satışlarının %15’ini oluşturuyor. Renault markası Türkiye’de değişen değişen eğilim ve tercihlerine cevap veren modelleriyle müşterilerinin beğenisini kazanıyor.

Renault ticari modelleri, hafif ticari araç pazarında en geniş ürün gamına sahip…

2010 yılında tamamen yenilenen ve en geniş ürün yelpazesine sahip Renault hafif ticari araç ürün gamı 2011 yılında bu pazarda başarılı sonuçlar kaydetti. Renault Grubu hafif ticari araç pazarından %10,5 pay ele etti.

Renault Trafic grafiğini yükseltirken, Master Van segmentinden %0,72 pay elde ederek, bir önceki yıla göre %1,4 artış ile 2011 yılının en hızlı yükselen modeli oldu. Kangoo ise hafif ticari araç pazarında 5. sırada yer alırken kendi segmentinde ise (minivan) en çok satan 4.model oldu.

Fluence Z.E. Türkiye’de 60.000TL’den başlayan fiyatlarla satışta

2011 yılının en önemli lansmanlarından biri olan, Bursa Oyak Renault Fabrikaları’nda üretilen elektrik motorlu Fluence Z.E. (Zero Emission*), Türkiye’de 60.000TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Fluence Z.E., kamu kuruluşlarına ve Oyak Grubu şirketlerine teslimatlarına başlandı. Nisan 2012’den itibaren ise nihai tüketiciye satışına başlanacak. Elektrik motorlu Fluence’ın satışıyla birlikte başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa olmak üzere 5 pilot il hizmet veriyor.

Nisan 2012 sonrası 40 adetten fazla noktada müşteriye hizmet veriliyor olacak. Tüketici internet sitesi üzerinden talebini geçerek Fluence Z.E. siparişi verebilecek. Türkiye’deki pilot illerde otomobili deneme imkanı bulunuyor. Fluence Z.E.’nin Türkiye satış fiyatı, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi termik motorlu bir Fluence’ın satış fiyatına eşdeğer.

Kangoo Z.E. « 2012 Yılının Uluslararası Ticari Aracı - International Van of the Year 2012» » seçildi

4 farklı elektrik motorlu araç tipini 2011 ve 2012 yıllarında seri üretime alan dünyadaki tek öncü marka olan Renault, 2011 yılının son çeyreğinde Fluence Z.E. ve Kangoo Z.E. lansmanını gerçekleştirdi ve Kangoo Z.E. ile önemli bir ödül elde etti.

% 100 elektrik motorlu hafif ticari model Kangoo Z.E., ticari araçlar konusunda uzman 22 Avrupalı gazeteciden oluşan jüri tarafından « 2012 Yılının Uluslararası Ticari Aracı - International Van of the Year 2012» » seçildi.

Renault ve Dacia Müşteri Memnuniyetinde de ilk sırada

2011 yılında, Türkiye’de ilk kez çıkarılan şikayet yönetimi analizine göre otomotiv sektöründe Renault ve Dacia müşteri memnuniyetinde ilk sırayı elde etti. 650 bin sikayetvar üyesinin 2011 yılında ilettigi 300 bin şikayetin derlenmesi ve analizi sonucu elde edilen şikayetendex verilerine göre “şikayet yönetimi başarı” puanı ve “marka konumlandırma”da Renault ve Dacia kendi kategorilerinde birinci sırada yer aldı.

RENAULT DACİA 2012 yenilikleri

2012 yılında Renault markası, yenilenen Scenic & Grand Scenic ve Megane ailesini yeniliyor. Daha fazla sürüş keyfi için dinamik yeni çizgilere ek olarak yeni ‘Energy’ motorunun kullanılmaya başlanmasıyla daha yüksek performans, ekonomi ve daha düşük CO2 salımı birarada sunacak.

Müşterilerin beğenisini kazanan Mégane HB, Coupé ve Sport Tourer, tasarımları küçük dokunuşlarla yenilenerek daha modern bir görünüme kavuşuyor. Ayrıca tüm kesimden tüketicinin tercihi olan Clio tamamen yenileniyor. Oyak Renault Fabrikaları’nda üretilecek ClioIV yepyeni tasarımıyla büyük beğeni toplayacak ve segmentteki iddiasını arttıracak.

2004 yılında Logan’ın lansmanından bu yana geçen sekiz yılda Renault Grubu’na ait Dacia, otomobil pazarının önde gelen markaları arasında yerini aldı. ‘Akıllı alışveriş’ yaklaşımının öncüsü olarak Dacia, değerleri sayesinde müşterilerinin güvenini kısa sürede kazanmayı başardı. Marka 2012 yılında önemli gelişmelere hazırlanıyor.

Dacia ailesi, beş ve yedi koltuklu bir MPV olan Lodgy ile genişliyor. Uygun fiyata sahip çok yönlü bir araç arayan ancak kısıtlı imkanlar nedeniyle 2. ele yönelen aileler artık bundan böyle üç yıl garantiye sahip yepyeni bir MPV satın alabilecek. 2012 yılının son çeyreğinde ise yepyeni bir ticari araç Dacia ürün gamına katılacak.

Dacia büyümeye devam ediyor

Dacia markası ise kaydettiği 17 bin 937 adet binek otomobil satışı ile binek pazarda pazar payını %3’e yükseltti ve ilk 10 marka arasına girmeyi başardı. 21 bin 339 adet binek + hafif ticari araç satışı ile toplam pazardan %2,5 pay elde etti ve 11. sırada yer aldı.

Dacia markasının amiral gemisi Duster ise yıl sonu itibariyla 7.935 adet satış ile %1,3 pazar payı elde etti. Mart - Aralık 2011 döneminde SUV segmentinden aldığı %12 pay ile ilk sırada yerini aldı aldı. SUV segmentinde yerleşmiş tabuları yıkarak, ezber bozan gerçek bir arazi aracının aynı zamanda hesaplı da olabileceğini ispatladı.

2011 yılında Duster, yeni seçenekleriyle tüketicinin beğenisini topladı. Sandero ve Logan MCV modellerinde bulunan LPG seçeneği Duster modeline de eklendi. Ayrıca 90 bg 4x4, 110 bg 4x2 versiyonları da satışa sunuldu.

Euro5 motorlarla birlikte yenilendi ve satışa sunulan LPG gamı tüketici tarafından ilgiyle karşılandı. Pratik ve çok yönlü kullanımıyla Sandero modelinde yer alan 1.4 motor seçeneği 2011 yılında, yerini daha ekonomik, daha çevreci özelliklere sahip 1.2 16V motor seçeneği aldı. Farklı ve göz dolduran tasarımı ile Sandero Stepway’in 1.5dCi motoru ise 20 bg daha güçlenerek 90 bg oldu.

Yeni modeller ve projelerle 2012….

Tek bilinenin sektörü bilinmezliğin beklediği 2012 yılında Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Clio 4 modelini ve yeni yüzüyle Megane HB’i seri olarak üretmeye başlayacak.

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, bugün üçlü vardiyada 360 bin otomobil, 450 bin motor üretim kapasitesi ile Renault’nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip üretim tesisi konumunda bulunuyor.MİLLİYET

Yorum Gönder

0 Yorumlar