1980’lerin klasiği 205 GTI’yı anımsatan 208 GTi konsepti ile Peugeot, performans odaklı hatchback yelpazesini güçlendirmek konusunda ciddi olduğunu gösteriyor.
Yeni Peugeot 208’in üç kapılı versiyonunu temel alan 208 GTi konsepti gücünü, RCZ THP 200 modelinden alınmış dört silindirli, 1,6 litrelik turbo beslemeli motordan alıyor.
Şirket performans ve güç değerlerini açıklamadı. Motor altı vitesli mekanik bir şanzıman ile gücünü ön tekerleklerden yere aktarıyor.
GTi konsepti optimum fren performansı için dört diskle donatılmış. Önde 302 mm’lik, arkada 249 mm’lik diskler kırmızıya boyanmış fren kaliperleri barındırıyor.
İlham alınan 205 GTI'da egzoz çıkışı sol taraftaydı. 208 kelebek camının arkasındaki logolar ile orijinal modele göndermede bulunuyor
Citroen DS3 ve Renaultsport Clio gibi otomobillerle rekabet edecek olan 208 GTi konsepti, standart 208’e göre önde ve arkada 36 mm daha geniş tekerlek izine sahip.
208 GTi konsepti küçük, altı düz deri direksiyon simidi, kısmen deri vites kolu, alüminyum pedallar ve Nappa deri spor koltuklar içeren sürücü odaklı bir iç kısma sahip. Gösterge panelinde alüminyum arka planı ve LED arka aydınlatması olan kadranlar dikkat çekiyor.
Konsept arka kelebek panelindeki ve ön ızgarasındaki GTi logolarıyla klasik Peugeot 205 GTI’ya göndermede bulunuyor.
Sportif kabin
Peugeot 208 GTi Concept’in üretim versiyonunun çıkacağını henüz teyit etmedi, ama otomobilin şirket yöneticileri tarafından onaylanması ve 2012’nin sonundan önce satışa sunulması bekleniyor.ntvmsnbc
0 Yorumlar