207, yetersiz yol tutuşu ve yüksek ağırlığıyla ilgili eleştiriler aldığı için Peugeot yeni araca en beğenilen süper minisi 205’in sürüş niteliklerini aşılamaya çalışmış.208’in en hafif modeli 975 kg, yani 207’ye göre 173 kilogram daha düşük ağırlığa sahip.
Otomobil 3960 mm uzunluğu ve 1492 mm yüksekliğiyle önceki modele göre 70 mm daha kısa 10 mm daha alçak.Dingil açıklığı yine 2540 mm ve dış ölçülerdeki azalmalara rağmen kabin hacmi daha fazla. Bagaj 285 litre kapasiteyle 207’ninkine göre 15 litre daha büyük.Peugeot ayrıca aracın iç kısmının çok daha iyi olduğunu, basit tarza ve kaliteli malzemelere odaklanıldığını belirtti.
Küçük direksiyon simidi, yükseltilmiş gösterge paneli ve dokunmatik ekranıyla otomobilin daha sürücü odaklı hissi vermesi sağlanmış.207’de kullanılan 1,4 ve 1,6 litrelik benzinli güç kaynakları yerini 1,0 ve 1,2 litrelik son derece tutumlu VTi motorlara bırakacak.En verimli seçenek olan 1,0 varyantı 100 kilometrede sadece 4,3 litre yakıt tüketiyor ve 99 gr/km CO2 emisyonu oluşturuyor.
Güç çıkışlarının 75 bg ile 100 bg arasında olması bekleniyor.
Beş farklı dizel motor seçeneği sunulmuş. Bunların bir kısmı Peugeot’nun tutumlu ‘mikro-hibrit’ teknolojisini içerecek. Dört varyant durdurma-çalıştırma sistemi içerecek ve en verimli dizel motor 100 kilometrede 3,4 litre yakıt tüketimine ve 87 gr/km emisyona sahip olacak.
Otomobil 2012 yazında üç ve beş kapılı versiyonlarla satışa sunulacak.Üç kapılı versiyon gelecek yılın sonlarına doğru çıkacak 208 GTI’nın temelini oluşturacak.ntvmsnbc
0 Yorumlar