MERCEDES SLS AMG ROADSTER’IN FİYATI 400 BİN EURO SINIRINI ZORLUYOR

Mercedes SLS AMG Roadster bu yılın sonbaharında Frankfurt’ta başlayacak olan fuarda ilk kez meraklıların karşısına çıkacak. Ancak SLS AMG’den farklı olarak, Roadster’de kapılar martı kanadı gibi açılmayacak.

Bunu bir olumsuzluk ya da eksiklik gibi yorumlamak mümkün değil, çünkü marka zaten SLS AMG ile bir efsaneyi yeniden yaratmayı başarmıştı. Şimdi yeni Roadster ile kendisinden beklendiği gibi rijit bir üstü açık iki kişilik aracı ortaya çıkarmak için çalışıyor.

Menteşeleri tavanda olan ve bir küçük hidrolik destekle yukarı doğru açılan SLS’in kapıları, tavanın yerini tentenin almasıyla ister istemez kullanılamaz hale gelmişler. Yeni SLS AMG Roadster’in sunduğu tek fark sadece yukarı doğru açılan kapıları gövdeye bağlamak değil elbette. Mercedes, sağlam bir yol tutuş, daha az burulma ve markadan beklenen konforu sunabilmek için çok daha fazlasını yapmış.

Sürücü ve yolcuların, malzemelerin birbirlerine sürtürmesinden kaynaklanabilecek sinir bozucu sesler duymamaları için, göstergelerin bulunduğu orta konsol ve dashboard hem şaft tüneli üzerine, hem ön camı taşıyan çerçevelere hem de arka aksa sabitlenmiş. Bütün bu konfora ve yol tutuşa yönelik önlemleri alabilmek için gerekli karkas yapının ağırlığı ise sadece 2 kilogram artarak 243 kilograma çıkmış.

Roadster’de de tıpkı coupe’de olduğu gibi 571 beygirlik bir V8 görev yapıyor. Aracın lansmanının yıl sonundaki Frankfurt fuarında yapılacağı düşünülürse, talep görmesi halinde Türkiye’de de en erken 2012 yılının ilkbaharında olacağı söylenebilir. Fiyaıt için henüz bir açıklama yapılmadı. Ancak coupe versiyonun Türkiye’de 385 bin Euro, (Avrupa pazarında 183 bin Euro’dan) başlayan fiyatlarla satıldığı düşünülürse, Roadster için bunun daha üstünde bir fiyat beklemek kehanet olmaz.

50 KM/S HIZLA GİDERKEN AÇILIP KAPANABİLİYOR
Mercedes SLS AMG Roadster’in kumaş tavanı 11 saniye gibi çok kısa bir süre içinde tamamen açılıp kapanabiliyor. Üstelik araç bunu 50 km/s hızla giderken de yapabiliyor. Saatte 317 kilometreye kadar çıkabilen son sürati düşünüldüğünde, otomobile göz alıcı bir zarafet katan tavanın aynı zamanda en küçük bir aksilikte, içeriye alacağı istenmeyen gürültülerle sürücü ve yolcuların canını sıkar hale gelebileceği de düşünülebilir. Mercedes bunun önüne geçmek için her parçanın birbiriyle olabilecek en yüksek uyumda olmasına gayret etmiş ve olabilecek en ağır şartlarda test etmiş. Tavan araç durur haldeyken 20 bin kez, hareket halindeyken ise 2 bin 500 kez açılıp kapanmış muhtemel problemlerin önü alınmış.
Hakan ÖZENEN-HT EKONOMİ

Yorum Gönder

0 Yorumlar