PIRELLI F1 PZERO İLK SINAVINA AVUSTRALYA’DA ÇIKIYOR

Formula 1 Dünya Şampiyonası’na 2011–2013 yılları arasında lastik sağlayacak olan ve bu lastikleri Türkiye’de üreten Pirelli 15’i resmi ve 18’i özel olmak üzere toplam 33 test gününü başarıyla tamamladı ve ilk sınavını Avustralya GP’sinde veriyor.

Lastik tiplerini 6 farklı renkle gösterecek olan Pirelli, en son 19 yıl önce yer aldığı Avustralya GP’si ile tekrar Formula 1’de sahneye çıkıyor.

Pirelli, İzmit’te üretilen Formula 1 PZero lastiklerinin 19 Ağustos 2010 tarihinde başlayan 33 günlük lastik testlerini Barselona ile tamamladı ve 20 yıl aradan sonra tekrar Formula 1’de sahne alıyor. İlk sınavını 25-27 Mart tarihlerinde Albert Park’ta koşulacak olan Avustralya GP’si ile verecek olan Pirelli 19 yıl, 4 ay ve 24 gün önce yine Avustralya GP’si ile Formula 1’e ara vermişti. 1991 sezonunda Adelaide’da koşulan Avustralya GP’si şiddetli yağmur nedeniyle 14’ncü turda iptal edilerek Formula 1 tarihinin en kısa GP’si olarak tarihe geçmişti.

Bu yıl 16’ncı kez Melbourne’deki Albert Park’ta koşulacak olan Avustralya GP’si Pirelli için ilk sınav anlamına geliyor. Avustralya GP’si ile başlayacak olan 2011 Formula 1 Dünya Şampiyonası sadece yeni Pirelli F1 PZero lastiklerine değil, aynı zamanda tekrar devreye alınan KERS ve hareketli arka kanat gibi yeniliklere de sahne oluyor. Pireli Avustralya’ya sert ve yumuşak olmak üzere iki farklı hamur getiriyor. Sert hamurlu lastikler dayanıklı yapısıyla öne çıkarken, yumuşak hamurlu lastikler ise üstün yol tutuşuyla dikkat çekiyor.

Avustralya GP’sine ev sahipliği yapan Albert Park 10 adet sağ ve 6 adet sol virajla özellikle sol ön lastiği baskı altına alıyor. Öngörülen hava şartları test günleriyle kıyaslandığında farklılık gösteriyor. Bu nedenle takımlara Cuma günkü serbest antrenmanda kullanmak üzere ekstra bir takım lastik daha veriliyor. Böylece takımlara verilen lastik sayısı 12 sete çıkmış oluyor.

Red Bull Racing pilotu Sebastian Vettel “Daha önce hiç birimiz Pirelli lastikleriyle Melbourne pistine çıkmadık. Bu nedenle hepimiz neler olacağını merak ediyoruz. Bu heyecan dolu tamamen yeni bir başlangıç olacak ve Formula 1’e olan ilgiyi arttıracak. Melbourne, etkin fren performansı gerektiren ve bazı virajlardaki tepelerden oluşan yapısı gereği lastiğin önemini ön plana çıkartan bir pist. Dolayısıyla etkin bir yol tutuş elde etmek zor olacak ve bu da araç ayarlarının önemini ön plana çıkartıyor. Bence Avustralya hem pilotlar, hem de izleyiciler için mükemmel bir yarış olacak” dedi.

Lastiğe göre renk uygulaması
Pirelli bu yıl Formula 1’e sadece yeni F1 PZero ile yenilik getirmekle kalmıyor renk uygulamasıyla da farkını ortaya koymaya devam ediyor. Pirelli var olan her bir lastik tipi için ayrı bir renk olmak üzere altı farklı renk uygulaması yapacak. Böylece izleyenler hangi lastiğin kullanıldığını net bir şekilde ayırt edebilecek. Yanağında “Pirelli” ve “PZero” ibarelerinin yer alacağı lastiklerde; ıslak zemin için turuncu, geçiş lastiği için açık mavi, süper yumuşak için kırmızı, yumuşak için sarı, orta sert için beyaz ve sert içinse gümüş renkleri kullanılacak.

Turuncu renkli ıslak zemin lastiği yoğun yağmurda kullanılırken, açık mavi renkli geçiş lastiği ıslaktan kuruya geçişte kullanılmak üzere tasarlanan bir lastik. Kırmızı renkli süper yumuşak lastikler biraz daha az dayanıklılık sunarak yüksek hızlara imkan tanırken, sarı renkli yumuşak lastikler ise daha dayanıklı bir yapı ortaya koymakla kalmayıp aynı zamanda performans odaklı bir yapı ortaya koyuyor. Beyaz renkli orta sert lastik dayanıklılık ile performans arasında bir denge oluştururken, gümüş renkli sert lastik tamamen dayanıklılık odaklı bir yapı ortaya koyuyor.

Yorum Gönder

0 Yorumlar