Her geçen gün artan akaryakıt fiyatları, tüketicilerin otomobil sahibi olmasının önündeki en büyük engel. Litre fiyatı 1.88 euroya ulaşan ve bu sayede Avrupa’daki liderliğini pekiştiren Türkiye’de, otomobil alacak kadar parası olanlar bile, yüksek akaryakıt fiyatları yüzünden iki kere düşünüyor.
Çünkü aracını ayda 1000 kilometre kullanan bir ailenin bile aylık yakıt masrafı 350 liranın üzerine çıkabiliyor.
Her ne kadar otomotiv üreticileri benzinli modellerinde tüketim değerlerini ortalamada 6 litreye kadar düşürse de, alırken 2-3 bin lira daha pahalı olan dizel modellerin cimriliği ağır basıyor.
100 kilometrede benzinli bir aracı göre 2 litreye yakın tasarruf sağlayan dizeller, ayrıca litre fiyatının da yaklaşık 40 kuruş ucuz olmasıyla ekstra bir avantaja sahip.
Benzinli modellerin en önemli kozu birçok markanın isteğe bağlı sunduğu LPG seçeneğiyken, bu da pratikte dizelin rahatlığını sunmaktan uzak kalıyor.
DUR-KALKTA EK TASARRUF
İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu şehirlerdeki dur kalk trafiği, otomotiv üreticilerinin verdiği yakıt tüketimi değerlerini bir hayal haline getirse de bu sorunun da üstesinden gelindi.
Start&Stop (çalıştır-durdur) sistemi adı verilen ve ülkemizde 3 markanın sunmaya başladığı bu sistem, dizel modellerin yakıt tüketimini bile yüzde 15’e varan oranda aşağı çekiyor.
Araç trafikte durduğunda motorun kendi kendine stop edilmesi esasına dayanan sistemle bazı markalar 100 kilometrede yakıt tüketimini normal bir dizele göre ortalamada 0.6 litreye kadar aşağı çekebiliyor.
100 KİLOMETREDE 3.9 LİTRE
Bu sistemi Türkiye’de satışa sunan ilk marka Toyota. Marka Yaris’in 1.33 litrelik benzinli seçeneğinde Start&Stop’u sunuyor.
Bu sistem sayesinde yakıt tüketimi ortalamada 5.1 litreye kadar düşerek dizellere ciddi bir alternatif haline geliyor.
Volvo, C30 ve S40 modellerinde Start&Stop sistemini sunuyor. 1.6 litrelik dizel motor seçeneğinde sunulan bu sistem, aracın ortalama yakıt tüketimini 4.5 litreden 3.9 litreye indiriyor.
Bu aynı zamanda C30 ve S40’ı Türkiye’de satılan en ekonomik dizeller yapıyor. Aynı şekilde Fiat da Punto Evo’nun hem benzinli hem de dizel seçeneklerinde bu sistemi opsiyonel olarak sunuyor. D
izel modelin 4.5 litrelik tüketimi Start&Stop sistemi ile 4.1 litreye geriliyor.
HiBRiDLER 61 BiN LiRADAN BAŞLIYOR
Yakıt ekonomisi ve çevreye duyarlılığı ön planda tutanlar için başka bir seçenek de hibrid modeller. Halihazırda Türkiye’de Toyota ve Honda hibrid model sunuyor.
Türkiye’de satışa sunulan ilk hibrid model olan Honda Civic Hybrid, 1.3 litrelik (95 beygir) benzinli motor ve 20 beygir güç üreten elektrikli motorla yol alıyor.
Aracın ortalama tüketimi 4.6 litre. Toyota ise Prius’ta 1.8 litrelik (99 beygir) benzinli motor ve 82 beygirlik elektrik motoru kullanıyor.
Prius, 100 kilometrede ortalama 3.9 litrelik tüketimiyle en ekonomik modeller arasında yer alıyor. Her iki araç da ekonomik olsa da satış fiyatları tüketicileri düşündürecek cinsten.
Civic Hybrid 60 bin 900 liradan satılırken Prius’un fiyatı 41 bin 800 eurodan (Yaklaşık 80 bin 600 lira) başlıyor. BUGÜN
Çünkü aracını ayda 1000 kilometre kullanan bir ailenin bile aylık yakıt masrafı 350 liranın üzerine çıkabiliyor.
Her ne kadar otomotiv üreticileri benzinli modellerinde tüketim değerlerini ortalamada 6 litreye kadar düşürse de, alırken 2-3 bin lira daha pahalı olan dizel modellerin cimriliği ağır basıyor.
100 kilometrede benzinli bir aracı göre 2 litreye yakın tasarruf sağlayan dizeller, ayrıca litre fiyatının da yaklaşık 40 kuruş ucuz olmasıyla ekstra bir avantaja sahip.
Benzinli modellerin en önemli kozu birçok markanın isteğe bağlı sunduğu LPG seçeneğiyken, bu da pratikte dizelin rahatlığını sunmaktan uzak kalıyor.
DUR-KALKTA EK TASARRUF
İstanbul gibi trafiğin yoğun olduğu şehirlerdeki dur kalk trafiği, otomotiv üreticilerinin verdiği yakıt tüketimi değerlerini bir hayal haline getirse de bu sorunun da üstesinden gelindi.
Start&Stop (çalıştır-durdur) sistemi adı verilen ve ülkemizde 3 markanın sunmaya başladığı bu sistem, dizel modellerin yakıt tüketimini bile yüzde 15’e varan oranda aşağı çekiyor.
Araç trafikte durduğunda motorun kendi kendine stop edilmesi esasına dayanan sistemle bazı markalar 100 kilometrede yakıt tüketimini normal bir dizele göre ortalamada 0.6 litreye kadar aşağı çekebiliyor.
100 KİLOMETREDE 3.9 LİTRE
Bu sistemi Türkiye’de satışa sunan ilk marka Toyota. Marka Yaris’in 1.33 litrelik benzinli seçeneğinde Start&Stop’u sunuyor.
Bu sistem sayesinde yakıt tüketimi ortalamada 5.1 litreye kadar düşerek dizellere ciddi bir alternatif haline geliyor.
Volvo, C30 ve S40 modellerinde Start&Stop sistemini sunuyor. 1.6 litrelik dizel motor seçeneğinde sunulan bu sistem, aracın ortalama yakıt tüketimini 4.5 litreden 3.9 litreye indiriyor.
Bu aynı zamanda C30 ve S40’ı Türkiye’de satılan en ekonomik dizeller yapıyor. Aynı şekilde Fiat da Punto Evo’nun hem benzinli hem de dizel seçeneklerinde bu sistemi opsiyonel olarak sunuyor. D
izel modelin 4.5 litrelik tüketimi Start&Stop sistemi ile 4.1 litreye geriliyor.
HiBRiDLER 61 BiN LiRADAN BAŞLIYOR
Yakıt ekonomisi ve çevreye duyarlılığı ön planda tutanlar için başka bir seçenek de hibrid modeller. Halihazırda Türkiye’de Toyota ve Honda hibrid model sunuyor.
Türkiye’de satışa sunulan ilk hibrid model olan Honda Civic Hybrid, 1.3 litrelik (95 beygir) benzinli motor ve 20 beygir güç üreten elektrikli motorla yol alıyor.
Aracın ortalama tüketimi 4.6 litre. Toyota ise Prius’ta 1.8 litrelik (99 beygir) benzinli motor ve 82 beygirlik elektrik motoru kullanıyor.
Prius, 100 kilometrede ortalama 3.9 litrelik tüketimiyle en ekonomik modeller arasında yer alıyor. Her iki araç da ekonomik olsa da satış fiyatları tüketicileri düşündürecek cinsten.
Civic Hybrid 60 bin 900 liradan satılırken Prius’un fiyatı 41 bin 800 eurodan (Yaklaşık 80 bin 600 lira) başlıyor. BUGÜN
0 Yorumlar