Uzunluğu 25 mm artırılarak 4245 mm'ye yükselen Auris 2010'da; 2600 mm'lik dingil mesafesi aynı kalırken yeniden tasarlanan tamponlar ile öne doğru 15 mm artarak 905 mm'ye ve arkaya doğru 10 mm artarak 740 mm uzunluğa ulaşıyor. Bu yeni özellikleriyle sağlam bir duruş sergileyen Auris, Toyota logosunu vurgulayan ön tasarımı, yenilenen radyatör ızgarası, agresif tasarımlı farları ve yenilenen tampon tasarımı ile geniş ve güçlü ebatları pekişerek daha genç ve çekici bir görünüm kazanıyor.
Dışarıdan dinamik bir çizgiyle yenilenen Auris iç tasarımda yumuşak materyal kullanımı ile daha ergonomik ve stil sahibi bir iç mekan sunuyor. Auris 2010'da el freni tasarımı yenilenirken, optitron göstergelerde kullanılan beyaz renk ile görüş netliği vurgulanıyor. Deri kaplı direksiyon simidi üzerinde ses kontrol ve Bluetooth'lu telefon kontrol düğmeleri yer alırken, orta konsoldaki saklama alanı yükseltilerek kol dayama bölümü olarak görev yapıyor.
Günü yakalayan teknolojik donanımlar
Benzinli motor seçeneğinde Comfort, Comfort Extra ve Elegant olmak üzere üç; dizel motor seçeneğinde ise Comfort Extra ve Comfort Plus olmak üzere iki donanım versiyonu bulunan yenilenen Auris 2010, donanımda da kapsamlı alternatifler sunarak müşteri ihtiyaçlarına yönelik özenini kanıtlıyor. Standart olarak sunulan sinyal lambalı katlanabilir yan aynalara ek olarak, ilk defa belirli versiyonlarda sunulan sesle kumanda edilebilen yüksek çözünürlüklü 6,5 inç ekranlı navigasyon, deri koltuk, ısıtmalı ön koltuklar gibi donanım özellikleri ile Auris 2010, C segmentinde lüks konforu yaşatıyor.
Güven veren enerjik sürüş
Yenilenen Auris'in 2,9 tur oranına sahip araç hızına duyarlı elektrik kontrollü direksiyon sistemi EPS direksiyon hassasiyeti ve sürüş çevikliğini artırıyor. Üstün mühendislik teknolojisi sayesinde EPS sadece gerektiğinde devreye girerek yakıt ekonomisi sağlıyor. Hidrolik sıvısı gerektirmeyen direksiyon, dayanıklılığı ile de dikkat çekiyor. Elektronik Fren Gücü dağılımı (EBD) ile Fren Destek Sistemi'nin yanı sıra bazı versiyonlarda bulunan Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC) ile Elektronik Çekiş Kontrol Sistemini (TRC) birleştiren Auris 2010'da en güncel Bosch ABS 8,1 ve ESP 8 fren ve denge kontrol sistemleri kullanılıyor.
Kapsamlı motor seçenekleriyle ekonomik tercih
Yüksek performansı düşük yakıt tüketimi ile birleştiren Toyota Optimal Drive Teknolojisi avantajlarından faydalanan benzinli 1.33 lt Dual VVT-i, 1.6 lt Valvematic ve dizel 1.4 lt D-4D motorlu yenilenen Auris 2010, yenilikçi ve çevre dostu çözümler arayışında da düşük CO2 salımı ile dikkat çekerken, kapsamlı motor seçenekleri ile de pazardaki yerini sağlamlaştırıyor. Toyota'nın üstün teknolojisi 1.6 lt Valvematic benzinli motordaki 132 PS güç, segmentinde yüksek performans ile rekabeti zorluyor. 90 PS güç ve 205 Nm tork üreten 1.4 D-4D dizel motor, 4.7lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi ve 125 g/km'lik CO2 salım değeri ile Toyota, ürün gamının gücüyle kendini kanıtlamış en çevreci motorlarından birine sahip. 1.6 lt benzinli motorda otomatik ve 6 ileri manuel şanzıman seçenekleri sunulurken 1.4 lt D-4D dizel motorda ise 6 ileri manuel ve Multimode şanzıman seçenekleri mevcut.ZAMAN
0 Yorumlar