Yeni tasarımlı çok kollu 17 inç alaşımlı jantların yaptığı katkı ile 9-3X’in dış karakteri sert ya da yumuşak, kaygan ya da asfalt dışı olması fark etmeksizin karma yol koşullarında kullanım kolaylığı sağlamaktadır.
İç mekanda 9-3X iç tasarım üst sınıf özelliğine dayalı olarak kapı döşemelerine, torpido gözüne ve vitesin etrafındaki koyu metalik kaplamalarda göstermektedir. Kendine has spor koltuklarda siyah deri kumaş üzerinde gri çıtalar bulunur.
Toplam Çekiş
9-3X’in motor kabininde Saab’ın son teknolojili XWD sistemi bulunur. Motor torkunu ön ve arka akslar arasında tüm koşullar altında en uygun çekiş ve kavrama için gerektiği gibi dağıtan akıllı aktif bir sistemdir.
Donanımda akslar arasındaki kuvveti değiştiren elektronik kumandalı Tork Aktarım Cihazı (TTD) bulunmaktadır. Arka aksı kademeli olarak devreye almak ya da çıkarmak için TTD içindeki ıslak kavrama plakası üzerindeki hidrolik basıncını bir valf artırır ya da azaltır. ‘kayma’ miktarı arka tekerlere ne kadar tahrikin aktarılacağını gösterir. Opsiyonel olarak sunulan kilitli diferansiyeli (eLSD) aynı prensipte çalışarak tahriki kavraması fazla olan aksa tahriki dağıtır.
İlk kez 9-3X de 2.0 litre bir turbo BioPower motor (210 bg/155 kW/300 Nm) XWD ile birlikte bulunarak dört tekerden çekişte bioetanol kullanımına uygunluk sağlamaktadır. Altı ileri manuel şanzıman sportif tarzı tamamlamaktadır. Isveç üreticisinin doğru üretim stratejisinin bir parçası olarak benzer çıkışa sahip bir 2.0 litre turbo da önermektedir. Benzinli motorlarda altı ileri manuel ya da otomatik şanzıman bulunmaktadır.
Dizel modelinde 1.9 TTiD iki kademeli önden çekişli bir turbo motor (180 bg/132kW/400 Nm) kilometrede 145 gramdan düşük CO2 salımı yapmaktadır. Motor aynı zamanda manuel ve otomatik şanzımanlı olarak sunulmaktadır. Diğer modellerin aksine bu 9-3 modelinde şasi sıradan önden çekişli 9-3 modellere gore 20 mm daha yüksektir, bu sağlam tarzı devam ettirmektedir.
Bagaj bölmesinde form işlevi tamamlıyor
Seçilen motordan bağımsız olarak 9-3X spor ve boş zaman donanımının kolay yerleştirilmesini, formun işlevle bütünleşmesini sağlıyor. Arka yükleme bölümü düz tabanı sayesinde oldukça fazla alan sağlıyor ve yük kolay ayrıştırılabiliyor. Arka süspansiyonun kompakt tasarımı derin bütüncül, engelsiz bir alan sağlayarak, arka koltuğun yerinde olduğu/katlı olduğu zamanda 477/1331 (VDA) litrelik bagaj hacmi sağlıyor.
60/40 katlanır arka koltuklarda kayak bölmesi bulunuyor ve sabit koltuk minderinin hareket ettirilmesine gerek kalmadan katlanabilmektedir. Katlanır ön koltuk arkası 2.5 metre uzunluğundaki parçaların taşınmasını imkanlı hale getirmektedir.
Tamamen halı kaplı arka yükleme bölümü iç ve D direklerinde bulunan iki iç lamba ile aydınlatılmaktadır. Tampon seviyesine kadar açılan hafif bagaj kapağından erişilir, kapak amortisörleri açık, boşluksuz şekilde açıklık yaratmak için tamamıyla tavan içine saklanırlar. Bakıldığında bütün görünüm sağlayan siyah kaplı taban plakası ağır kullanımda leke tutmaz ya da çizilmez.
9-3 TwinFloor bagaj imkanı da bagaj ve donanımın emniyetli ve düzenli tutulmasını sağlar. Zemin menteşelerinin ortadaki kısmı kol ön köşe iki tespit deliği ile eşleşecek şekilde çekildiğinde tersine yukarı doğru kalkar.
Ana yük bölümünde 12 volt elektrik prizi (sıcak ya da soğutma dolabı için) ve tabanın iki tarafında büyük şişeler için kaplı tutucu ile takılı ayrı bir saklama bölmeside bulunur.arabalar.gen.tr
0 Yorumlar