Dacia’nın başarılı SUV’u Duster, makyajla birlikte donanım olarak sınıf atladı.
Güvenlik donanımları eksiksiz hale gelen araç, yapılan yalıtım çalışmalarıyla çok daha sessiz ve konforlu bir sürüş vadediyor.
Otomotiv dünyasının en hızlı büyüyen markalarından Dacia, bu ivmede başrolü oynayan SUV modeli Duster’ı makyajladı. Küçük görsel değişikliklerle yenilenen araç, gözle görülmeyecek iyileştirmelerle birlikte çok daha sessiz bir otomobil haline getirilmiş.
Marsilya’da lansmanı gerçekleştirilen araç, motor ve aktarma sistemine göre 36 bin 600 ile 53 bin 550 lira arasında değişen fiyatlarla satışa sunuldu.
Yapılan iyileştirmelere ve artan donanıma rağmen fiyat, mevcut modelle benzer. Duster’da yeni bir ön panjur ve farlar kullanılıyor. Önceki versiyonla da başarılı bir tasarımı bulunan araç, bu iki değişiklikle daha güçlü bir imaj kanzanmış.
Yeni stoplar, jantlar ve Duster yazılı tavan barları da makyajla gelen yenilikler arasında. Araçta asıl değişiklik kokpitte yapılmış. Aracın orta konsolu tamamen yenilenmiş. Cam kumandaları artık kapıda Dokunmatik ekran ve navigasyona kavuşan araçta artık cam açma butonları da kapı kollarına yerleştirilmiş.
Yeni koltuk desenleri ve gösterge çerçeveleri de çok şık. İç mekandaki saklama gözlerinin hacmi 3.3 litre. Marka, tüketicilerden gelen talepler üzerinde de çalışmış. Motorla kabin arasını, tekerlek yuvaları gibi çeşitli noktalara yerleştirilen izolasyon malzemeleriyle birlikte aracın kabini hiç olmadığı kadar sessiz hale gelmiş.
Donanım olarak zenginleştirilen aracın baz versiyonunda bile ABS, EBD, ESP ve 4 hava yastığı standart olarak sunuluyor. Üst donanımda ise park sensörü, hız sabitleyici, dokunmatik ekran gibi ekipmanlar listeye ekleniyor.
Fransa’nın Marsilya şehrinde yaklaşık 250 kilometre boyunca kullanma fırsatı bulduğumuz yeni Duster’da ilk dikkat çeken nokta sessizlik. 130 km/s’de bile sessizliğini koruyan kabin övgüyü hak ediyor.
Aracın daha önce de beğendiğimiz yol tutuş yeteneği değişmezken, standart donanıma eklenen ESP’yle güvenlik garanti altına alınmış. Rotanın yarısını 110 beygirlik dizel, diğer yarısını da henüz Türkiye’de satışa sunulmayan 1.2 TCe benzinliyle katettik. Dizel, tasarruflu yapısına rağmen yeterli performansıyla dikkat çekiyor.
125 beygirlik turbo beslemeli benzinlinin ise bir an önce Türkiye’ye gelmesini istiyoruz. Güçlü motor araca yüksek çekiş gücü ve makul bir tüketim sağlıyor. Dizel ve 4X4 SUV’da birinciyiz
Dacia Ürün Müdürü Özgür Başar, yeni Duster’la birlikte tüm Dacia modellerinin 1 yaşın altında olduğunu söyledi. Türkiye’nin en genç ürün gamına sahip markası olduklarını ifade eden Başar, 2004’te yüzde 0.8 pazar payıyla giriş yaptıkları otomotiv pazarında bugün itibariyle yüzde 4.3 paya ulaştıklarını kaydetti.
Duster’ın 2010’da pazara sunulmasıyla birlikte büyüme hızlarının arttığına işaret eden Başar, “Bu yıl itibariyle Türkiye’de en fazla satış yapan 7’nci markayız. Türkiye, Dacia dün-yasında da Fransa, Almanya ve Cezayir’in ardından 4’üncü sırada.
Duster’ın şu anda Türkiye binek araç pazarındaki payı 1.7. Dizel ve 4x4 SUV segmentlerinde 1, genel olarak SUV’da ikinci sıradayız” dedi. BUGÜN GAZETESİ
0 Yorumlar