Motorin fiyatlarının benzini yakalamasıyla birlikte benzinli otomobillere talep artmaya başladı.
Yeni nesil teknolojilerle üretilen küçük hacimli motorlar, dizelleri aratmayan tüketimleriyle dikkat çekiyor.
Yeni nesil teknolojilerle üretilen küçük hacimli motorlar, dizelleri aratmayan tüketimleriyle dikkat çekiyor.
Dünyanın en pahalı akaryakıtının kullanıldığı Türkiye’de, son yıllarda daha tasarruflu olduğu için dizel araçlara yönelik adeta talep patlaması yaşandı. Yıllık satışlarda dizelin payı yüzde 60’ları geçti.
Satın alırken daha pahalı olmasına rağmen kullanırken tasarrufu seven tüketici, dizele yöneldi. Buna karşılık son bir yıldır motorine gelen zamlar ve vergi artışları, dizel araçların tasarruf özelliğini azaltmaya başladı.
Talebi gören üretici firmalar dizel araçlardaki fiyat farkını giderek artırdı. Eskiden 30-35 bin kilometrede fiyat farkını kapatan dizel araçlarda, benzinliye göre fiyat farkını amorti etmek için artık en az 70 bin kilometre kullanmak gerekiyor.
Bütün bu gelişmeler tüketicinin gözünü tekrar benzinli ancak az tüketen modellere çevirmesine yol açtı. Tasarruflu otomobil modasına artık yeni nesil benzinli motorlar da katılıyor.
Yeni geliştirilen teknolojilerle bundan 10-15 yıl öncesinin 2 litrelik motorlarından elde edilen güç ve tork, artık 1.4 litrelik bir üniteyle bile sağlanabiliyor. Dizelleri aratmayan tüketim değerleriyle seçim yapmayı zorlaştıran motor seçeneklerini neredeyse tüm markalar sunuyor.
En küçük hacim onda Fransız üretici Renault, yerli modeli Clio ile sunmaya başladığı 0.9 litrelik TCe isimli motoruyla ciddi bir satış rakamına ulaştı.
90 beygir güç üreten turbo beslemeli ünite, Captur ailesinde de kendine yer buluyor. Motor, Clio’nun kaputunun altında 4.5 litrelik ortalama tüketim değerine sahip.
İşte çok satan markaların benzinde tasarruf formülleri: 180 beygirlik TSI Hacim küçültme (downsizing) olarak da bilinen ‘az tüketen küçük hacimli’ benzinlilerin ilk örneklerini Volkswagen Grubu sergiledi. TSI isimli motor ailesi, ilk aşamada 1.4 litrelik versiyonla kullanılmaya başlandı.
122 ile 180 beygir arasında güç üreten TSI’lar, modeline göre turbo veya turbo ve kompresörle (çift aşırı besleme) besleniyor. Markanın daha sonra üretmeye başladığı 1.2 litrelik TSI’lar ise 1.6 litrelik modellerin yerini aldı.
Turbo beslemeli bu motor, 105 beygir güç ve 175 nm tork üretiyor. 2 silindirli Twinair Fiat da Twinair isimli yeni motor ailesiyle rekabete katıldı.
500 ailesiyle birlikte Punto ve kardeş model Lancia Ypsilon’da da kullanılan 2 silindirli motor, turbo beslemeli. 0.9 litrelik hacmiyle dikkat çeken motor, ürettiği 85 beygir güçle 1.4 litrelik motorları aratmayan bir performans sağlıyor.
Bu motoru otomatik şanzımanla kombine eden marka, buna rağmen 4.1 litrelik ortalama tüketim değerine ulaşmayı başarmış. 1.0 ve 1.2’lik VTI motor Peugeot, diğer markaların aksine turbo beslemeyi kullanmıyor.
Yeni nesil VTI motor ailesine 3 silindirli 1.0 ve 1.2 litrelik iki versiyon ekleyen marka, 68 ve 82 beygir güç elde etmeyi başarmış. ETG (otomatik) şanzımanlı 1.2 litrelik versiyonun tüketimi 4.1 litre.
Ford da downsizing akımına 1.0 ve 1.6 litrelik EcoBoost motor ailesiyle katıldı. Fiesta, B-Max ve Focus’ta kullanılan motor, turboyla besleniyor.
100, 120 ve 125 beygirlik versiyonları bulunan ünite, Fiesta’da 4.5 litrelik ortalama tüketime sahip. Bu motor, yeni nesil Mondeo’da bile sunulacak. BUGÜN GAZETESİ
0 Yorumlar