FORD FİESTAYA 1.5 DİZEL SEÇENEĞİ EKLENDİ

Ford’un başarılı modeli Fiesta, makyajla birlikte çok daha şık bir görünüme kavuştu. 


Seçenekler arasına eklenen 1.5 litrelik yeni dizel, düşük tüketimiyle yüzleri güldürüyor Türkiye’de kompakt sınıfla birlikte en fazla tercih edilen segment olan B, birbirinden iddialı modellerle ciddi bir rekabet içerisinde. 

Art arda modellerini yenileyerek bu alandaki gücünü artırmak isteyen markalar, motor teknolojilerini de elden geçirerek tüketimde en iyi olmayı hedefliyor. 

Kalite ve işçilik başarılı Bu markalar arasında yer alan Ford da, başarılı modeli Fiesta’da makyajla yetinmeyerek yeni bir motoru da seçenekler arasına ekledi. 1.4 litrelik dizelin yerini alan yeni ünite hem daha güçlü hem de daha cimri. Tamamen yenilenen yüzüyle çok daha çekici hale gelen Fiesta, dev ön ızgarasıyla hemen ayırt ediliyor. 

Araca sportif bir görünüm sağlayan yeni ızgara, bolca kromajla kaplanarak çok daha elit bir tasarım vadediyor. Profil ve arka tasarımda rahatlıkla fark edilemeyecek kadar küçük dokunuşlar yapılırken, iç mekanda da yeni bir otomobil olduğunu hissettirebilecek değişiklikler tercih edilmemiş. 

Şık iç mekanda her şey yerli yerinde. Sony marka ses sistemi hem kalite hem görsel olarak oldukça başarılı. İç mekanda kalite ve işçilik başarılı. Ön ve arka bölümde sunulan yaşam alanı da sınıf ortalamalarının üzerinde. 

75 beygirlik dizel Konuğumuz, markanın yeni dizel motoru 1.5 litrelik TDCi ile hayat buluyor. 75 beygir güç ve 185 nm tork üreten motor, rakamlardan da anlaşılacağı üzere biraz ağırkanlı bir ünite. 0’dan 100 km/s sürate 13.5 saniyede ulaşan araç, saatte 167 kilometreye kadar rahatlıkla hızlanıyor. 5 ileri manuel şanzımanın net geçişleri beğenimizi kazandı. 

Yola en iyi o tutunuyor Tüm Ford markalı araçların ortak özelliği olan başarılı yol tutuş ve net direksiyon sistemi Fiesta’da da kendine yer buluyor. Sınıfının en başarılı yol tutuş özelliklerini sergileyen araç, tepkileri net direksiyon sistemiyle keyifli bir sürüş vadediyor. Zorlandığında arkasını hafifçe bırakan araç rahatlıkla kontrol edilebiliyor ve viraj performansı da son derece başarılı. 

Menzil 1100 km’ye yakın Aracın tüketim değerleri ise adeta yüzleri güldürüyor. Fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.7 litre tüketen araç, bu sayede 1080 kilometrenin üzerinde menzil vadediyor. Bizim kullanımımızda da 4.5 litrelik ortalamayı yakalayan aracın tasarruf potansiyeli çok yüksek. 

Fakat güçsüz motorun, otoyol hızlarında cimrilik özelliğini kaybettiğini söylemeliyiz. Şehir için güvenlik sistemi opsiyonel Aracın 1.25 litrelik benzinli motorla başlangıç fiyatı 33 bin 860 lira. 1.5 litrelik dizel ise 42 bin 855 liradan başlayan fiyatlarla satılıyor. Üst donanım Titanium’la birlikte fiyat 44 bin lirayı buluyor. 

Bu donanımda ABS, çift hava yastığı, 15 inçlik alaşım jantlar, LED gündüz farları, elektronik klima, USB girişli multimedya sistemi sunuluyor. 

Ayrıca araçta pek çok opsiyonel donanım bulunuyor. En dikkat çekici olanıysa aktif şehiriçi güvenlik sistemi ve anahtarsız girişin de yer aldığı Tekno paket. Bu paketin etiketinde 2 bin 325 lira yazılı. .BUGÜN GAZETESİ

Yorum Gönder

0 Yorumlar